رصد رسانه‌ها در آیینه «بسیج»
سرویس سیاسی خبرگزاری بسیج در تلاش است همه روزه، ساعت 11، رصد سریع رسانه های مختلف کشور را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. با ما همراه باشید...
کد خبر: ۸۷۲۸۵۹۲
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
سرویس سیاسی خبرگزاری بسیج – رصد رسانه های مجازی و مکتوب امروز (27 مرداد 1395) خلاصه‌ای از مهمترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است مهم و قابل توجه باشد را در اختیار مخاطبان قرار می دهد. لغو برگزاری کنسرت ها در مشهد، پیشنهاد هسته ای رئیس جمهور سابق و حمله جنگنده های روسیه از همدان به حلب سهم پررنگی در رسانه های مکتوب داشتند.

فارس - بمب افکن های روسیه در خاک ایران

گلایه های حداد عادل از هاشمی رفسنجانی/ تکرار ماموریت اصلاح طلبان

فارس با اشاره به استقرار جنگنده راهبری TU22M3 در پایگاه شهید نوژه همدان برای انجام عملیات علیه مواضع تکفیری ها در سوریه در گزارشی نوشت: این نخستین بار است که هواپیماهای راهبردی و ارزشمند روسیه جهت اجرای یک عملیات نظامی در خارج از این کشور مستقر می‌شوند، چرا که فارغ از حضور جنگنده‌های رهگیر و بمب‌افکن روسی در خاک سوریه، هر دو کشور ایالات متحده و روسیه از استقرار هواپیماهای بمب افکن راهبردی که در حقیقت توان حمل تسلیحات مختلف را داشته و برگ برنده در هر نبردی محسوب می‌شود، در خارج پایگاه‌های هوایی خود اجتناب کرده و در خصوص روسیه جز یک مورد حضور نمادین Tu-160 در ونزوئلا، عملا هیچ حضور خارجی برای بمب‌افکن‌های روسی بویژه Tu-22M3 ثبت نشده است.

ایسنا - انتقاد عارف از فرصت سوزی های دولت

گلایه های حداد عادل از هاشمی رفسنجانی/ تکرار ماموریت اصلاح طلبان

به گزارش ایسنا محمد رضا عارف در دیدار با جمعی از فعالان سیاسی ستادهای اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس و فعالان سیاسی جنوب تهران گفت است: روندی که دولت تدبیر و امید آغاز کرد با توجه به مشکلاتی که در گذشته وجود داشت، روندی امیدوار کننده است اما اگر بخواهیم نسبت به فرصت‌هایی که در این چند سال از دست دادیم تمرکز کنیم سؤالات زیادی وجود دارد. به خصوص این که چرا از فضایی که در اسفند 94 در کشور و به خصوص در تهران اتفاق افتاد استفاده نشد و این جای سؤال جدی دارد و باید تأسف خورد که تا چه زمانی باید فرصت سوزی کنیم؟

مهر - گلایه های حداد عادل از هاشمی رفسنجانی

گلایه های حداد عادل از هاشمی رفسنجانی/ تکرار ماموریت اصلاح طلبان

این خبرگزاری با انعکاس گفت و گویی از حداد عادل نوشت: آقای حداد در گفت و گو با روزنامه اعتماد درباره هاشمی رفسنجانی گفته است که در مورد آقای هاشمی باید بگویم که هیچ وقت به ایشان در تمام این سال‌هایی که در عرصه سیاست حضور داشتم بی‌احترامی نکرده‌ام اما ما انتظاراتی از آقای هاشمی داریم که برآورده نشدن آنها باعث شده به صورت جدی گله‌مند باشیم. امروز که دختر آقای هاشمی با حکومت دینی ابراز مخالفت می‌کند، ما از آقای هاشمی که برای استقرار حکومت دینی زندان‌های شاه را تحمل کرده انتظار داریم بیاید و موضع بگیرد و اجازه ندهد نزدیکترین افراد به ایشان مهم‌ترین آرمان انقلاب را مخدوش کنند.

تسنیم - جلوگیری رئیس دانشگاه آزاد از اردوهای جهادی 

گلایه های حداد عادل از هاشمی رفسنجانی/ تکرار ماموریت اصلاح طلبان

جلال عادلی مسئول بسیج دانشگاه آزاد واحد دندانپزشکی در گفت‌وگو با تسنیم به محدودیت ایجاد شده در اردوهای جهادی انتقاد کرد و گفت: در بحث اردوهای جهادی یک گروه خوب دندانپزشکی آماده اعزام داشتیم که به‌صورت رایگان فعالیت می‌کرد، اما متأسفانه رئیس دانشگاه آزاد در نامه‌ای اعلام کرد که جلوی این کار گرفته شود. به نظر می‌رسد وی اعتقادی به این قضیه ندارد.

ایرنا - عقب نشینی وزیر ارشاد از پافشاری بر اجرای کنسرت ها در مشهد

گلایه های حداد عادل از هاشمی رفسنجانی/ تکرار ماموریت اصلاح طلبان

به گزارش ایرنا، وزیر فرهنگ و ارشاد با اشاره به برگزاری کنسرت ها در مشهد مقدس گفت: با توجه به مزین بودن شهر مشهد به مرقد مطهر امام رضا (ع) ، اجرای کنسرت ها در این شهر مخالفانی از جمله نماینده محترم ولی فقیه در خراسان رضوی را داشت که ما به نظر ایشان احترام گذاشته و با اینکه این کنسرت ها مشکل خاصی نداشت اما از ادامه اجرای آنها در این صرف نظر کردیم.

ابتکار - شبهه افکنی روزنامه اصلاح طلب درباره جنگنده های روسی

گلایه های حداد عادل از هاشمی رفسنجانی/ تکرار ماموریت اصلاح طلبان

این روزنامه با اشاره به استقرار جنگنده های روسی در پایگاه هوایی نوژه همدان برای عملیات نظامی علیه گروه های تروریستی داعش و النصره در سوریه نوشت: این شبهه باقی می ماند که اگر توافق بین ایران و روسیه درباره استقرار جنگنده های روسی در ایران شده چرا به تصویب مجلس نرسیده، اگر نشده چرا جنگنده های روسی در خاک حضور دارند و اگر توافق شده و جنگنده ها بر اساس آن حضور دارند جایگاه مجلس شورای اسلامی کجاست.

اعتماد - تکرار ماموریت اصلاح طلبان

گلایه های حداد عادل از هاشمی رفسنجانی/ تکرار ماموریت اصلاح طلبان

این روزنامه نوشت: شوراي عالي سياستگذاري انتخابات اصلاح‌طلبان ماموريت يافت تا در يك‌سال آينده كليه فعاليت‌هاي انتخاباتي اصلاح‌طلبان را ساماندهي و اجرا كند. اين تصميمي بود كه دوشنبه شب در دفتر رييس دولت اصلاحات و با نظر او اتخاذ شد.

جوان - چشم فتنه انگلیس و فرانسه به مراکز حساس کردستان

گلایه های حداد عادل از هاشمی رفسنجانی/ تکرار ماموریت اصلاح طلبان

رايزن سفارت فرانسه در تهران و همچنين نماينده سفارت انگليس که به تازگي مجوز بازگشايي سفارت خود را دريافت کرده‌اند، يک‌شنبه هفته گذشته وارد سقز يکي از شهرهاي اهل سنت استان کردستان شده‌اند و در حين عکسبرداري بودند که به آنها تذکر داده شد که مجاز به اين کار نيستند. آنها مجوز تردد در اين شهر را نداشته‌اند و عنوان کرده که مسير تردد آنها مشخص بوده و در مجوز آنها مسير‌هاي مجاز نوشته شده و مسيري که آنها حضور داشته‌اند، خارج از محدوده مجاز بوده است.   اين افراد از اماکن نظامي عکسبرداري مي‌کردند، آنها بايد مدارک خود را ارائه مي‌دانند و مدارکي ارائه ندادند. آنها در قالب برخي کارها مشکلاتي ايجاد مي‌کنند. تصاويري که گرفته‌اند از حاشيه مراکز نظامي، انتظامي، دره‌ها، کوه‌ها، رودخانه‌ها و مسيرهاي عبوري آنها بوده که استنباط بهره‌برداري خاصي هم نيست.

صبح نو - عاقبت اعتماد به آمریکا

گلایه های حداد عادل از هاشمی رفسنجانی/ تکرار ماموریت اصلاح طلبان

این روزنامه در آستانه سالروز کودتای 28 مرداد نوشت: به رغم مذاکرات طولانی و قول‌های آمریکایی‌ها‌، آنها زیر قول خود زدند و ایران را در مخمصه اقتصادی خیلی شدیدی تنها گذاشتند. در عین حال اعتماد مصدق در این دوره به آمریکایی‌ها متزلزل نشد و انگلیس و آمریکا به تدریج از نیمه دوم سال 1331 وارد پی‌ریزی و طرح‌ریزی یک کودتا علیه دولت مصدق برای سرنگونی او شدند.

کیهان - جنگ زرگری عبور از روحانی برای فرار از وعده‌های بر زمین مانده

گلایه های حداد عادل از هاشمی رفسنجانی/ تکرار ماموریت اصلاح طلبان

این روزنامه نوشت: این روزها در روزنامه‌های زنجیره ای جنگ زرگری تحت عنوان «عبور از روحانی» به راه افتاده است که از اصلی ترین تبعات آن به حاشیه راندن وعده های بر زمین مانده دولت است. وعده هایی که قرار بود در مدت 100 روز نمودی آشکار داشته باشند ولی حالا در آخرین سال دولت یازدهم نیز اثری از تحقق آنها نیست.
ارسال نظرات