با وجود گرمای ادامه‌دار و شرجی‌های پی در پی موجود در استان خوزستان، سازمان هواشناسی از کاهش دو درجه‌ای هوای استان تا پایان هفته جاری خبر داده است.
کد خبر: ۸۷۲۸۶۱۷
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، شاید بتوان گرمای امسال استان را بی‌سابقه‌ترین نوع گرما در چند سال اخیر دانست، شرجی باران از شمال تا جنوب این منطقه، نزدیک شدن و گذشتن دمای بسیاری از مناطق از 50 درجه سانتی‌گراد و تداوم داشتن این جریانات تا یک ماه و یا بیشتر از نوع قابل توجه است.

با این وجود کمی از شدن گرما در برخی از مناطق استان به ویژه شرقی و شمالی کاشته شده است و شاید بتوان این تحول را زمینه ساز کاهش دما و حرکت به سمت جریانات هوای پاییزی دانست، اما با این حال و با توجه به اقلیم خاص استان خوزستان نمی‌توان به این نظریه قطعیت داد و احتمال گرم شدن مجدد نیز وجود دارد.

شهرهای جنوبی و مرکزی استان از جمله خرمشهر، ماهشهر، آبادان، هندیجان، امیدیه، اهواز، شادگان و چند شهر دیگر همواره در این گرما پاس پس نگذاشته و در کنار دماهای گاها تا 53 درجه سانتی‌گراد، شرجی را نیز همواره در خود داشته‌اند.

با این وجود هر چند گرما اثرات منفی خود را بر ساکنان این استان دارد ولی از جنبه‌های مثبت آن می‌توان به خوشحالی نخل‌داران از به ثمر رسیدن محصولات خود اشاره کرد که شاید بتوان آن را یکی از محدود اثرات مثبت گرما در خوزستان دانست.

این شرایط در حالی است که در نیمه شمالی استان از جمله ایذه، باغملک، مسجدسلیمان، لالی و چند شهر دیگر در روزهای اخیر وزش بادهای ملایم هوای منطقه را دست‌خوش تغییرات نسبی کرده است.

وجود گرد و خاک وارد شده از کشورهای همسایه از جمله عراق در شهرستان‌های جنوبی خوزستان به پدیده تکراری و عادی تبدیل شده است.

با وجود گرمای ادامه‌دار و شرجی‌های پی در پی موجود در استان، سازمان هواشناسی از کاهش دو درجه‌ای هوای خوزستان تا پایان هفته جاری خبر داده است.
 
ارسال نظرات