خبرهای داغ:
رئیس سازمان حج و زیارت:

موضع قاطع رهبر انقلاب درباره فاجعه منا به کارشکنی سعودی‌ها پایان داد

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: پیام قاطع و محکم مقام معظم رهبری بعد از فاجعه منا باعث شد مقامات سعودی کارشکنی‌ها را کنار بگذارند.
کد خبر: ۸۷۲۸۶۲۵
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کاشان، سعید اوحدی شامگاه سه‌شنبه در برنامه آیینه‌های مقاومت با اشاره به دلیل گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان اظهار داشت: همه پدیده‌های عالم خلقت اعم از مادی و معنوی یک جنبه ظاهری و یک جنبه باطنی دارند و توجه به باطن پدیده‌ها زمینه‌ساز رشد انسان است.

وی افزود: همه فکر می‌کردند جنگ فقط خرابی و ویرانی و کشتار است اما این ظاهر جنگ است، امام خمینی (ره) فرمودند جنگ جوهره انسان را به حرکت درمی‌آورد، جنگ برای ما یک نعمت بود.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور با اشاره به تعبیر رهبر انقلاب در رابطه با آزادگان بیان کرد: در ظاهر همه اسیر را فردی می‌دانند که با دست بسته در محرومیت کامل است اما باطن اسارت چیز دیگری است.

اوحدی ادامه داد: اسیر در نگاه عمیق مقام معظم رهبری الماس‌های درخشان است، اگر دقت کنیم شکست‌ناپذیری از ویژگی‌های الماس است که رهبر انقلاب به این دلیل تعبیر الماس را برای آزادگان انتخاب کردند.

وی تصریح کرد: اگر از آزادگان حرف می‌زنیم، هدف بهره‌گیری از سبک زندگی آزادگان است، در دنیای اسارت، همه‌ چیز مربوط به همه بود اما امروزه چقدر از این سبک زندگی فاصله گرفته‌ایم.

اوحدی خاطرنشان کرد: حاج‌آقا ابوترابی اسارت را یک بهشت و جدا شدن از این بهشت را سخت می‌دانست، هر جا دنیا نباشد، بهشت هست و در اسارت وابستگی به دنیا نبود.

وی در بخشی از صحبت‌های خود در رابطه با فاجعه منا تصریح کرد: بعد از این فاجعه رهبر انقلاب فرمودند تنها صدایی که در عربستان بلند شد، صدای ایران بود چون سایر کشورها حتی جرأت یک انتقاد کوچک را در مقابل این ظلم بزرگ نداشتند اما ما توانستیم از 461 شهید فاجعه منا، پیکر419 شهید را به کشور برگردانیم و پیکر 42 شهید هم به درخواست خانواده‌هایشان در مقبرةالشهدای مکه به خاک سپرده شد.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور اذعان داشت: بین 7 هزار شهید حادثه منا، با تعداد افراد کم ساعت‌ها در سردخانه‌ها می‌گشتیم تا پیکر شهدای ایرانی را شناسایی کنیم.

وی عنوان کرد: در جلسه‌ای که با حضور وزیر بهداشت در جده برگزار شد باید عربستان هم وزیر بهداشت خود را در این جلسه می‌فرستاد اما با بداخلاقی، وزیر آن‌ها در جلسه حضور پیدا نکرد.

معاون وزیر ارشاد اضافه کرد: در همین لحظه پیامکی از صحبت‌های رهبر انقلاب در دانشگاه افسری در نوشهر که همزمان در حال برگزاری بود به دست ما رسید که ایشان فرمودند در صورت کوچک‌ترین بی‌احترامی به ابدان شهدا پاسخ ما سخت و محکم خواهد بود، این پیامک را به وزیر بهداشت هم نشان دادیم و زمانی برای تصمیم‌گیری نداشتیم که چه موضعی اتخاذ کنیم، از طرفی اطلاع نداشتیم که سعودی‌ها از سخنان رهبری آگاه هستند یا بی‌اطلاع هستند.

اوحدی در رابطه با تأثیر سخنان رهبر انقلاب بر نوع رفتار سعودی‌ها بیان کرد: پس از دقایقی کاغذی به دست مسئولان عربستان رساندند که بعد از دیدن آن کاغذ رفتارشان کاملاً تغییر کرد و مخالفت‌ها را کنار گذاشتند، همچنین وزیر بهداشت عربستان پیام دادند که خودش را به جلسه می‌رساند که ما متوجه شدیم که آن کاغذ حاوی همان جمله مقام معظم رهبری بوده است.

وی در پایان گفت: در ادامه این تغییر رفتار، شب با من تماس گرفتند و از اختصاص 5 هواپیمای خصوصی برای انتقال پیکر شهدای ایرانی خبر دادند. این در حالی است که قبل‌تر اصلاً اجازه انتقال این پیکرها را نمی‌دادند و همه این‌ها از سخنان کوبنده و قاطع رهبری انقلاب نشأت گرفت.


ارسال نظرات