خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان؛
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از برگزاری دومین جشنواره فیلم کوتاه «طنین مسجد» در 29 مرداد ماه سال جاری در گلستان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۲۸۶۳۱
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: اختتامیه دومین جشنواره فیلم کوتاه «طنین مسجد» همزمان با روز جهانی مسجد در تالار فخرالدین اسعد گرگانی شهرستان گرگان برگزار می‎شود.
وی با بیان اینکه این جشنواره با حمایت ستاد عالی نظارت بر کانون‎های فرهنگی مساجد و اداره‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‎شود، تصریح کرد: هدف از برگزاری این جشنواره ترویج و گسترش سبک ایرانی- اسلامی در جامعه با بهره‎مندی از ابزار هنر هفتم است.
فضیلت با بیان اینکه دین اسلام کامل‎ترین دین است، ابراز کرد: دین اسلام کامل‎ترین دین و مسجد آن کامل‎ترین معبد محسوب می‎شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در خصوص عملکردهای مسجد، اذعان کرد: یکی از عملکردهای مسجد در صدر اسلام عبادت بود و کاردکردهای دیگری از جمله پارلمان محلی، شورای شهر در آن مکان مقدس برگزار می‎شد.
وی ادامه داد: تصمیم‎سازی در شورا برای زندگی مردم، تبدیل به اتاق جنگ و فرماندهی، تشکیلات حمایت از قشر آسیب‎دیده و گاهی اوقات به یک درمانگاه برای درمان زخمی‌ها و گاهی نیز کارکرد آموزشی صورت می‎گرفت.
فضیلت با اشاره به اینکه کانون‎های وزارت ارشاد این سیاست را دارد که مسجد کارکردهای چندگانه خودش را پیدا کند، ابراز کرد: امروزه کانون‎ها با همین سیاست‎ها راه‎اندازی شدند. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان درخصوص ویژگی‎های جشنواره ملی طنین، یادآور شد: از ویژگی‎های این جشنواره می‎توان به ملی بودن، مسجدی بودن و مرتبط بودن با موضوعات مرتبط با مساجد اشاره کرد.
وی ادامه داد: از دیگر ویژگی‎های این جشنواره، صاحبان آثار و هنرمندان هستند که اغلب آثار این جشنواره افراد جوان هستند و ذهن صاحبان آثار با موضوعی ملکوتی درگیر می‎شود و همچنین این جشنواره در حیطه و حوزه هنر سینما شکل می‎گیرد.
فضیلت با اشاره به اینکه در این جشنواره قرار است با استفاده از ابزار هنر هفتم و یا سینما به مضامین و محتواهای دینی پرداخته شود، افزود: در دنیایی که بعضی از جریانات افراطی به دنبال القای این تفکر نادرست هستند که اسلام با هنر و سینما مناسبتی ندارد و یا مخالف است پاسخ عملی محکمی به القای شیطانی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با بیان اینکه 872 اثر از 29 استان به دبیرخانه جشنواره رسیده است، گفت: از این تعداد 507 اثر در قالب فیلم کوتاه داستانی، فیلم کوتاه مستند، فیلم انیمیشن(پویانمایی) و نماهنگ بوده است.
وی با اشاره به اینکه 872 اثر سینمایی یک رکورد محسوب می‎شود، یادآور شد: 365 اثر در قالب فیلمنامه در این جشنواره رسیده است.
فضیلت تصریح کرد: یکی از اهداف مهم جشنواره این است که اعضای کانون‎های فرهنگی هنری مساجد کشور به حوزه فعالیت‎های سینمایی بویژه فیلم وارد شوند و از این ابزار سینما به عنوان هنر هفتم در راستای توسعه مفاهیم دینی بهر‌ه‌مند شوند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از ارسال 255 آثار به جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد خبر داد و خاطرنشان کرد: حدود 30 درصد آثار توسط اعضای کانون‎‎های فرهنگی هنری مساجد تولید شده و به دبیرخانه ارسال شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها