کارشناس فرهنگی در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

سفارش امام رضا(ع) به یاری رساندن به برادران دینی

مهدی اسماعیل پور گفت: سفارش شده که بعد از ایمان به خدا و اعتراف به حقوق اولیاء الله از آل محمد پیامبر خدا، هیچ شکری نزد خداوند خوشایند تر از این نیست که برادر مومن خود را در امر دینیشان یاری رسانند.
کد خبر: ۸۷۲۸۶۴۱
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
مهدی اسماعیل پور کارشناس فرهنگی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: زیارت امام رضا (ع) برکات فراوانی دارد و بسیار سفارش شده است.

وی افزود: آقای بهجت می فرمودند اگر نزدیک حرم امام رضا (ع) شدید و دیدید حضور قلب ندارید یک عمل مستحبی انجام دهید و یا روزه بگیرید تا حضور قلب داشته باشید.

اسماعیل پور گفت: برای صحبت کردن از سیره امام رضا (ع) خوب است به چند مورد اشاره کنم که یکی از آنها فقه الرضا است که در صفحه 268 آن آمده است که کسی که قرض بگیرد و تصمیم داشته باشد آن را پس بدهد در امان خد ا است تا وقتی آن را ادا کند ولی اگر تصمیم نداشته باشد آن را به صاحبش برگرداند دزد محسوب می شود.

کارشناس فرهنگی با اشاره به جلد 71 بحارالانوار ادامه داد: امام رضا (ع) می فرمایند که سخاوتمند از غذای مردم می خورد تا مردم از غذای او بخورند اما بخیل از غذای مردم نمی خورد تا آنها نیز از غذای او نخورند.

وی با اشاره به اخبار الرضا گفت: سفارش شده که بعد از ایمان به خدا و بعد از اعتراف به حقوق اولیاء الله از آل محمد پیامبر خدا، هیچ شکری نزد خداوند خوشایند تر از این نیست که برادر مومن خود را در امر دینیشان یاری رسانند.

ارسال نظرات