رئيس شوراي اسلامي شهر زنجان:

شوراهاي اسلامي نماد بارزي از مردم سالاري ديني در كشور مي باشند

شوراهاي اسلامي نماد بارزي از مردم سالاري ديني در كشور بوده و مردم در تصميم گيري هاي كلان به صورت مستقيم در ارتباط مي باشند.
کد خبر: ۸۷۲۸۶۸۸
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئيس شوراي اسلامي شهر زنجان در جلسه رسمي و علني اين هفته شورا كه با حضور مدير كل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان زنجان برگزار شد، گفت: شوراهاي اسلامي نماد بارزي از مردم سالاري ديني در كشور بوده و مردم در تصميم گيري هاي كلان به صورت مستقيم در ارتباط مي باشند.

سعيد اميدي افزود: عليرغم گذشت بيش از 17 سال از تشكيل شوراهاي اسلامي ، متأسفانه اتخاذ برخي تصميمات توسط دولت و مجلس در ادوار مختلف باعث تضعيف جايگاه اين شوراها شده است.

وي تصريح كرد: در پنجاه و پنجمين گردهمايي رؤساي شوراهاي اسلامي استان ها و مراكز استا ها كه به ميزباني شهر زنجان برگزار شد بر ارتقاء جايگاه مديريت شهري در لايحه برنامه ششم توسعه تأكيد گرديد.

رئيس شوراي اسلامي شهر زنجان اظهار داشت: لايحه درآمد هاي پايدار شهرداري ها ، مديريت يكپارچه شهري و تصميم دولت و مجلس در خصوص عوارض ماليات بر ارزش افزوده از ديگر مواردي بود كه در بيانيه پاياني اين گردهمايي قيد شده است.

وی به درآمد 150 میلیارد تومانی شهرداری زنجان طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: 50 میلیارد تومان یعنی معادل 33 درصد از این درآمدها از محل مالیات ارزش افزوده تامین شده است از این رو واضح است که لایحه ارائه شده توسط دولت به مجلس در مورد واریز این درآمد به خزانه و توزیع مجدد آن توسط استانداری‌ها فلسفه وجود شوراها را زیر سؤال می‌برد.

امیدی به انعقاد تفاهمنامه بین شهرداری و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان اشاره و تاکید کرد: این تفاهمنامه با هدف ترویج و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت منعقد شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان خاطر نشان ساخت: شورا و شهرداری زنجان با بررسی زمینه‌های اشتراک در صدد هم افزایی با دیگر ارگان‌ها است.

ارسال نظرات