رییس سازمان بسیج ورزشکاران کشور گفت :به نقش مربیان در ورزش برای تقویت منش پهلوانی عزت و غیرت در ورزشکاران باید توجه ویژه داشت .
کد خبر: ۸۷۲۸۷۰۱
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، سردار آذرنوش در همایش اخلاق در ورزش که توسط سازمان بسیج ورزشکاران لرستان و با حضور مربیان ورزشی استان برگزار شد با اشاره به اثرگذاری نقش مدیران و مربیان در جامعه ورزش کشور اظهار داشت: مدیران به واسطه در اختیار داشتن ابزار و مربیان نیز به واسطه در اختیار داشتن ورزشکاران تاثیر مهمی بر جامعه ورزش کشور می گذارند.

وی توجه به کارگاه های ویژه مربیان را لازم دانست و افزود: دو کتاب برای مربیان ورزشی چاپ کرده ایم که یکی از آنها در زمینه اخلاق مربیان است که طی چند روز آینده در اختیار آنها قرار می گیرد.

رییس سازمان بسیج ورزشکاران کشور به نقش بی بدیل مربی ها در بازی های المپیک اشاره کرد و گفت:امروز با استفاده از شبکه های اجتماعی صحنه های مسابقات المپیک را میلیون ها نفر می بینند و شاهد تاثیرگذاری مربیان بر ورزشکاران هستند.

وی افزود:اگر ورزشکار را در نوجوانی خوب تربیت کنیم در رده های بالا مانند المپیک خود را کنترل می کند .

آذرنوش ادامه داد: باید بپذیریم که اروپاییها نسبت به ما که مدعی اخلاق اسلامی در ورزش هستیم بیشتر به دنبال رعایت اخلاق در ورزش هستند و اصل ورزش را دنبال می کنند اما ما مدام به دنبال فرعیات در ورزش هستیم.

وی به توجه به نقش مربیان در ورزش برای تقویت منش پهلوانی عزت و غیرت در ورزشکاران تاکید و عنوان کرد: اگراز اخلاق اسلامی حرف می زنیم باید کرامت انسانی را رعایت کنیم.

رییس سازمان بسیج ورزشکاران کشور با بیان اینکه انتظارات رهبری از جامعه ورزش را در قالب یک کتاب ویژه ورزشکاران چاپ کرده ایم گفت:انتظار ایشان از ورزشکاران و مربیان و قهرمانان این است که در عرصه های جهانی میدان داری کنند و ما باید بپذیریم که در این زمینه خوب کار نکردیم .

آذر نوش با اعلام اینکه پنج هزار شهید ورزشکار داریم که 1300 نفر آنها فوتبالیست بوده اند، افزود: زندگی نامه های این شهدا در استان ها به صورت یک دایره المعارف تهیه شده است .

وی در ادامه اظهار داشت: 95 نفر از شهدای مدافع حرم ورزش حرفه ای می کردند و زندگی اثر بخشی داشته اند .

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور در بخشی از صحبت های خود به عملکرد فرنگی کاران در المپیک اشاره کرد و گفت: عده ای اعتقاد دارند که برخی از کشتی گیران فرنگی کار سنشان بالاست که به گفته بنا تنها همین ها را برای حضور در المپیک داشتیم.

ارسال نظرات