معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

شناسایی استعدادهای برتر قرآنی یکی از مهم‌ترین برنامه‌‎های اوقاف و امور خیریه می باشد

یکی از مهم‌ترین برنامه‌‎های اوقاف و امور خیریه در شناسایی استعدادهای برتر قرآنی برگزاری مسابقات قرآن کریم است.
کد خبر: ۸۷۲۸۷۱۹
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان یکی از متولیان موضوعات قرآنی برنامه‌های متعددی را در راستای ترویج فعالیت‌های قرآنی انجام می‌دهد.

حجت‌الاسلام محمود محمدی افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اوقاف و امور خیریه در شناسایی استعدادهای برتر قرآنی برگزاری مسابقات قرآن کریم است.

وی اظهار کرد: این مسابقات به صورت مستمر و سالانه در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه امسال سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم در سطح کشور در حال اجرا است، تصریح کرد: مسابقات مرحله شهرستانی و استانی برگزار شده است.

محمدی با بیان اینکه مسابقات قرآنی اوقاف در رشته‌های دعاخوانی، ابتهال، هم‌سرایی و همخوانی قرآن کریم، قرائت، ترتیل، معارف و اذان، مفاهیم برگزار می‌شود، اضافه کرد: این مسابقات برای رده سنی بالای 18 سال برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نفرات برتر هر رشته از مرحله شهرستانی به مرحله استانی راه یافته و در صورت اخذ امتیاز لازم در مرحله استانی به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند، بیان کرد: با برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات مفاهیم نفرات برتر هر رشته مشخص شده است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه در بخش برادران مسابقات مفاهیم اکبر مقدم، پرویز مرادی و صابر صفی‌لو به عنوان نفرات برتر در این بخش امتیاز لازم را کسب کردند، گفت: در بخش خواهران نیز معصومه سپهری، رقیه شکوری و فاطمه کشاورز افشار از اول تا سوم شدند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سهمیه استانی برای مرحله کشوری برادران یک نفر و خواهران نیز یک نفر است به همین ترتیب اکبر مقدم از برادران و معصومه سپهری از خواهران به مرحله کشوری راه یافتند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خاطر نشان ساخت: منبع مرحله شهرستانی مسابقات مفاهیم سوره یونس براساس تفسیر نمونه، منبع مرحله استانی سوره یونس و هود از تفسیر نمونه و منبع مرحله کشوری نیز از سوره یونس و هود براساس تفسیر نمونه و تفسیر المیزان است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار