خبرهای داغ:
همزمان با روز جهانی مسجد جشنواره برترین‌های مسجد و ائمه جماعات برای اولین بار در استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۲۸۷۳۴
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، سرهنگ محمد سروری معاونت بسیج محلات استان قزوین ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت روز مساجد در  سالن اجتماعات شهید پرویز سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: 31 مرداد به مناسبت حمله وحشیانه صهیونیست ها به مسجد الاقصی روز جهانی مساجد نام گرفته است و این روز بنا به درخواست جمهوری اسلامی نامگذاری شده است.

وی افزود: به همین سبب هر ساله برنامه های ویژه ای توسط این سازمان اجرا می‌شود که امسال نیز مراسم برترین‌های مساجد برای اولین بار در استان قزوین برگزار می‌گردد.

سروری گفت: به همین مناسبت جشنواره برترین‌های مسجد و ائمه جماعات در  روز مساجد در تاریخ 31/5/95 ساعت 9:30 صبح در مسجد خاتم‌الانبیا واقع در تهران‌قدیم اجرا می‌شود.

این مسئول با اشاره به سخنران این مراسم اذعان کرد: آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه در استان سخنران ویژه این مراسم خواهند بود که  در این مراسم مسجد برتر معرفی خواهد شد.

سروری با اشاره به برنامه‌های این روز خاطرنشان کرد: قرائت بیانیه،پخش کلیپ و تقدیر از برترین‌های ارکان که شامل امام جماعت،هئیت امناء،کانون‌های فرهنگی،خادمین، پایگاه‌های بسیج مساجد و محلات را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه 1200 مسجد در استان فعال هستند،تاکید کرد: از کل 1200 مسجد فعال در استان یک مسجد به همراه 5 ارکان جهت تقدیر کشوری به جشنواره مرکزی تهران معرفی خواهند شد.

معاونت بسیج محلات با اشاره به شاخصه‌های ارکان برتر عنوان کرد:  حضور حداقل یکسال در منصب مورد نظر، تفاهم و تعامل با سایر ارکان،مقبولیت و داشتن وجه مناسب در میان مردم و تعامل و همکاری با قشر خواهران از جمله شاخصه‌های بارز ارکان برتر است.

وی در ادامه اضافه کرد: تعامل بالا ارکان با یکدیگر در مساجد،ارتقاء رشد و تعالی،برگزاری نماز جماعت به طور منظم و مداوم،مشارکت در امور عام المنفعه، مشارکت در برنامه‌های فرهنگی که عامل جذب جوانان باشد از جمله موارد انتخاب مسجد برتر است.

این مسئول با اشاره به اهمیت تشکیل بسیج در مساجد اذعان کرد: بسیج و مساجد همزاد یگدیگر هستند که تشکیل پایگاه‌های بسیج راستای دفاع از ارزش‌های اسلامی انقلاب درون مساجد پی ریزی شده است.

سروری در خاتمه تبیین کرد: جشنواره برترین‌های مساجد و ارکان مساجد در تمامی شهرستان‌های استان که شامل هفت ناحیه بسیج می‌باشد برگزار خواهد شد.

1102/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها