معاون رئیس جمهور و رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور:
خدماتی از قبیل آموزش به رزمندگان دانش آموز و خدمات ارائه شده به خانواده ایثارگران در بخش های مختلف باید برای نسل های آینده مستندسازی شود.
کد خبر: ۸۷۲۸۷۳۹
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون رئیس جمهور و رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در نشست صمیمی با جمعی از آزادگان استان که به مناسبت گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی برگزار شده بود، گفت: خدمت به جامعه ایثارگران را توفیق الهی می باشد.

مهندس انصاری افزود: یکی از افتخاراتم در دوران کاری، خدمت به خانواده های شهدا و ایثارگران است که از عزیزترین بندگان خدا هستند.

وی در ادامه بر ضرورت ثبت و مستندسازی رشادتها و خاطرات ایثارگران تاکید و اظهار داشت: ایثارگران سرمایه های جامعه هستند و می توانند در تربیت نسل انقلابی موثر باشند، لذا ثبت خاطرات مجاهدت آنان در دوران 8سال دفاع مقدس و خاطراتی که از همرزمان شهیدشان بیان می کنند بسیار ارزشمند خواهد بود.

انصاری بر ضرورت ثبت و مستندسازی روش های ارائه خدمات به ایثارگران در دوران دفاع مقدس اشاره نمود و خاطرنشان کرد: خدماتی از قبیل آموزش به رزمندگان دانش آموز و خدمات ارائه شده به خانواده ایثارگران در بخش های مختلف باید برای نسل های آینده مستندسازی شود.

رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور افزود: تولید فیلم، کتاب، نمایشنامه و آثار هنری برگرفته از خاطرات آزادگان و ایثارگران بر عهده جامعه فرهنگی و هنری است.

وی خلق آثار هنری و ارائه تجربیات رزمندگان در دوران دفاع مقدس به نسل جوان آینده را در بازآفرینی شخصیت انقلابی جوانان امروز بسیار موثر دانست و خاطرنشان کرد:شنیدن بی واسطه خاطرات و روایات ایثارگران از راویان، می تواند در تربیت نسلی باورمند به آرمانهای امام راحل و پایبندی آنان به ارزشهای نظام جمهوری اسلامی موثر باشد و بقای نظام و انقلاب را تضمین نماید.

آیت اله خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان در سخنان کوتاهی با بیان این مطلب که آزادگان در دوران اسارت خود فرصت را غنیمت دانسته و در تقویت ایمان، رشد علمی و بالابردن میزان معرفت خود تلاش کرده اند گفت: آزادگان سرفراز پس از آزادی نیز در خدمت صادقانه به انقلاب و نظامی کوتاهی نکرده اند.

همچنین مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این دیدار با اشاره به اینکه از مجموع 43 هزار آزاده کشوری، 586 آزاده از استان زنجان هستند، گفت: 23 نفر از آزادگان استان به رحمت ایزدی پیوسته اند و 6 نفر شهید شده اند.

کاظمی افزود: 65 درصد آزادگان استان بیش از 5 سال اسارت دارند و بیش از 90درصد آزادگان استان جانباز هستند.

کاظمی دیدار با خانواده آزادگان و ایثارگران استان را از جمله برنامه های پیش بینی شده در گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی برشمرد و اظهار داشت: این برنامه ها از ابتدای دهه کرامت آغاز شده و تاکنون برنامه هایی از قبیل تجلیل از خبرنگاران آزاده، تجلیل از آزادگان شاغل در ادارات، تجلیل از همسران آزادگان، حضور آزادگان در 14مرکز اقامه نماز جمعه، مصاحبه و ثبت رشادت های آزادگان و برگزاری جشن "زیرسایه خورشید" با موضوع آزادگان اجرا شده است.

در ادامه برخی از آزادگان به بیان خاطرات و درخواست های خود پرداختند.

در پایان نیز با حضورمهندس انصاری معاون رئیس جمهور و رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور از آزادگان تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات