نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد
هادی قوامی گفت: استقلال در صنعت خودروسازی ضروری است، اگر در زمینه خودروسازی نتایج خوبی را بدست می‌آوردیم دیگر نیازی به صادرات ماده خام مثل نفت و خام فروشی سایر کالاها نداشتیم.
کد خبر: ۸۷۲۸۷۵۹
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹

 هادی قوامی نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: وابستگی به واردات انواع کالا، ارزش افزوده‌ای ایجاد نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه استقلال در صنعت خودروسازی ضروری است افزود: خودروی پژو ماهیتی فرانسوی دارد یا سایر خودروهایی که مونتاژ و تولید می شود بیانگر این است که استقلال کامل خودرویی وجود ندارد اگر در زمینه خودروسازی نتایج خوبی را بدست می‌آوردیم دیگر نیازی به صادرات ماده خام مثل نفت و خام فروشی سایر کالاها نداشتیم.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه ومحاسبات مجلس گفت: متأسفانه هم اکنون در بسیاری از صنایع وابستگی خارجی داریم. باید وابستگی به سرمایه های خارجی را کاهش داده و انگیزه برای سرمایه های داخلی به حد کفایت رسانده شود.

قوامی در خاتمه افزود: در دولت های مختلف انواع و اقسام کالاهای وارداتی را داشتیم که آسیب زننده اقتصادی است و عزم جدی مردم و دولت در اقتصاد را طلب می کند تا بتوانند زمینه را  برای صادرات و ایجاد ارزش افزوده فراهم کنند.

ارسال نظرات