خبرهای داغ:
این روزها قیمت مرغ در بازار باغملک به ۸ هزار و۵۰۰ تومان رسیده و گویا صدای نارضایتی مردم به گوش برخی از مسئولان نمی رسد .
کد خبر: ۸۷۲۸۸۰۵
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸

یکی از کالاهای اساسی در سبد خانوار مرغ است که افزایش قابل توجه قیمت مرغ در حالی صورت می‌گیرد که طی سال‌های اخیر خانوارهای ایرانی به ویژه خانواده هایی که توان خرید گوشت قرمز را ندارند، تا حدودی پروتئین مورد نیاز خود را از مرغ تامین می‌کنند. با این حال در چند ماه اخیر افزایش بی سابقه قیمت مرغ سبد غذایی خانوار را با مشکلاتی جدی مواجه کرده است.


بیان  این مطلب بدین خاطر است که این روزها   قیمت مرغ در بازار باغملک به ۸ هزار و۵۰۰ تومان رسیده و گویا صدای نارضایتی مردم به گوش برخی از مسئولان نمی رسد .

افزایش قیمت کالاهای اساسی به موضوعی روتین و تکراری در زندگی مردم طی چند سال گذشته تبدیل شده و می توان این موضوع را به وضوح از صحبتهای آنان فهمید.


شهروند باغملکی در گفتگو با خبرنگار ما می گوید: به علت گرانی گوشت قرمز تنها گوشت مصرفی همین مرغ بود که آن هم به لطف مسئولان از سفره غذایی مان پر کشید و با این اوضاع باید کم کم از سفره هایمان حذف شود و این انصاف نیست عده ای حقوقهای میلیونی بگیرند و ما قشر کارگر برای خرید چند کیلو گوشت شب تا صبح در فکر باشیم و کاسه چه کنم چه کنم در دست گیریم.

فرد معترض دیگری که برای گردشگری  به باغملک آمده بود از اختلاف قیمت مرغ در باغملک نسبت به شهرخود گلایه می کرد.  

در همین خصوص علت اختلاف قیمت مرغ کشتار روز در باغملک نسبت به شهرهای هم جوار را از مسئول تنظیم بازار جویا شدیم.

بهمنی مسئول تنظیم بازار این اختلاف قیمت را طبیعی دانست و گفت : به دلیل اینکه در باغملک کشتارگاه نداریم پس اختلاف ۱۰۰ تا ۱۵۰تومان نسبت به شهرهای دیگر طبیعی است وکرایه حمل بار دلیل دیگر اختلاف جزئی قیمت مرغ کشتار روز در باغملک است .


وی با بیان اینکه قیمت واحد تعیین شده در تهران مبنایی برای قیمت مرغ در خوزستان نیست گفت: در فصل تابستان در خوزستان به علت گرمای زیاد مرغ کمتر پرورش داده می شود و همین باعث افزایش قیمت در شهرهای جنوبی می شود.

بهمنی عنوان کرد : قیمت مرغ زنده و کشتار روز به صورت روزانه به واحدهای صنفی اعلام می شود و روزانه نظارت صورت می گیرد و با اعلام  واحد صنفی متخلف برخورد می شود.

مسئول تنظیم بازار در پایان از احتمال کاهش قیمت در روزهای آینده خبر داد و گفت : در شهرهای شمالی   استقبال از مرغ منجمد باعث شکسته شدن قیمت می شود اما در خوزستان و شهر ما از مرغ منجمد استقبال نمی شود.

این در حالی ست که  کلنگ کشتارگاه صنعتی دام و طیور باغملک به عنوان بزرگترین کشتارگاه صنعتی دام شرق خوزستان خرداد ۹۴ با حضور مسئولین شهرستان به زمین زده شد امید است این پروژه هر چه زودتر به پایان برسد تا نرخ گوشت مرغ در باغملک به ثبات برسد و دلیلی برای گران شدن مرغ وجود نداشته باشد

ارسال نظرات
پر بیننده ها