دهقان در نشست هیئت عاشقان ولایت حوزه مهدیه ناحیه مرکزی یزد با تاکید بر اینکه علت ترک و عدم انجام فریضه امربه معروف،عدم قرار گرفتن آن به عنوان یک دغدغه برای افراد است افزود: عدم تاثیر امربه معروف و نهی ازمنکر در بعضی از اماکن عمومی باعث ترک این فریضه نشود.
کد خبر: ۸۷۲۸۸۲۱
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ به همت مسئول تعلیم و تربیت حوزه مهدیه نشست هیئت عاشقان ولایت با سخنرانی "دهقان" کارشناس امر به معروف ناحیه مرکزی یزد در سالن جلسات حوزه برگزار گردید.
"
دهقان" در این نشست با تاکید بر پیش قراول بودن سرگروها در زمینه امربه معروف و نهی ازمنکر،هدف از بعثت انبیاء را هدایت مردم عنوان نمود و اظهار داشت:گام برداشتن ما در حوزه و زمینه امر به معروف و نهی از منکر مصداق کار انبیاء است.
وی ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مده الظله ) مبنی بر واجب بودن انجام و آموزش فریضه امربه معروف مانند انجام و آموزش نماز برای افراد، علت ترک و عدم انجام این فریضه را عدم قرار گرفتن آن به عنوان یک دغدغه برای افراد بیان نمود.
دهقان در ادامه هدف از انجام امربه معروف را انجام تکلیف عنوان کرد و با بیان این سخن از امام باقر(ع) که فرموده بودند:"در آخر زمان مردم ریاکاری )خودنمایی) پیدا می شوند که دائماً آیه های قرآن را می خوانند،اظهار مقدس گرایی می‌کنند،این مردم احمق هستند تنها چیزی که اینمقدس نماها به آن اعتقاد ندارند امر به معروف است. تا مطمئن نشوند امربه معروف و نهی از منکر کوچکترین آسیبی به آنان نمی‌رساند، امربه معروف را انجام نمی‌دهند و دائم به دنبال راهی برای فرار هستند"درتشریح شرایط انجام این واجب فراموش شده به عمل بهگفتار توسط افراد قبل از تذکر به دیگران اشاره نمود.

سخنران نشست بابیان اینکه امر به معروف شرایط،جایگاه،روشو مراتب دارد اظهار داشت:80 درصد منکرات به خاطر عدم آگاهی است و عدم تاثیر امربه معروف و نهی ازمنکر در بعضی از اماکن عمومی باعث ترک آن نشود بلکه ما باید با تلاش برای یادگیری روش کار امر به معروف، آن را به صورت مکرر انجام دهیم.
اجرای گروه سرود حوزه مقاومت فجربه همت مسئول محترم فرهنگی حوزه فجر از دیگر برنامه های این نشست بود .

ارسال نظرات