یک آزاده اهل سنت گفت: به عنوان یک آزاده افتخارم این است که به این مملکت اسلامی خدمت کرده‌ام و زندگی می‌کنم و هیچ قدرتی نمی‌تواند جلوی نظام مقدس جمهوری اسلامی که پایدار و استوار ایستاده است، قد علم کند
کد خبر: ۸۷۲۸۸۹۳
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج به نقل از خبرگزاری ایسنا از بندرعباس، امین ایستایی آزاده و جانباز سرافراز اهل سنت بستکی از توابع استان هرمزگان است. این آزاده در سخنانی با اشاره به دلیل حضورش در جبهه و چگونگی اسارتش گفت: آن زمان که برای دفاع از کشور به مناطق جنگی رفتم اصلا فکر نمی‌کردم روزی عنوان آزادگی را بگیرم. آن روز به خاطر دفاع از خاک میهن و کشورم به خدمت مقدس سربازی رفتم و چون جنگ ناجوانمردانه و نابرابری را بیشتر کشورهای دنیا علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده بودند، برخود واجب دانستم که بر اساس وظیفه شرعی با دشمن مقابله کنم.

اسیرِ صلیب ندیده بودیم

در سال 67 در منطقه زبیدات، اسیر شدم و در اردوگاه‌های رمادیه، ارشید و تکریت 16 به مدت سه سه سال بدون قرار گرفتن در لیست صلیب سرخ مدت اسارت خود را طی کردم و تا 1369/06/17 یک روز قبل از آزادی ما وارد لیست‌های صلیب سرخ کردند و وارد خاک پاک کشور عزیزم ایران شدم.

در آن زمان که حجت‌الاسلام سیدعلی‌اکبر ابوترابی در قید حیات بودند انسجام و برنامه‌های فرهنگی و دیدارهای بسیاری را برای آزادگان برگزار می‌کردند. اما بعد از ایشان متاسفانه این برنامه‌ها کم رنگ و آزادگان به فراموشی سپرده شدند. انتظار است که مسئولین به خاطر آیندگان از نظر معنوی، نه از نظر مالی، به آزادگان بیشتر برسند، چون آزادگان جزئی از تاریخ این مرز و بوم هستند.

اسارت قابل وصف نیست

من جانباز 30 درصد هم هستم اما اصل و افتخارم به آزادگی‌ام است. جانبازی بعد از آزادگی برایم پیدا شد. چون زجری که اسیران در اسارت کشیده‌اند اصلا قابل وصف نیست که با زبان بشود آن را بیان کرد. آدم باید با جسمش احساس کند که در آن مکان بوده و بچشد که اسارت یعنی چه و چه جایی بوده است.

به عنوان یک آزاده افتخارم این است که به این مملکت اسلامی خدمت کرده‌ام و زندگی می‌کنم و هیچ قدرتی نمی‌تواند جلوی نظام مقدس جمهوری اسلامی که پایدار و استوار ایستاده است، قد علم کند و گردن کشی کند، نسل جوان ما از شیعه و سنی باید گوش به فرمان ولی امر مسلمین باشند و وحدت را سرلوحه کار خود قرار بدهند. اگر امروز در کشورمان امنیت است در حالی که در کشورهای منطقه جنگ و خونریزی بیداد می‌کند، مدیون شهدا، رزمندگان، جانبازان، ایثارگران و آزادگانی که خونشان پای اسلام ناب محمدی ساری و جاری شده است هستیم.

عربستان نمی‌تواند تفرقه انگیزی کند

به فرموده مقام معظم رهبری ما باید با یکدیگر وحدت داشته باشیم،کسی که بین شیعه و سنی بدگویی کند منافق است و دشمنان ما داعشی‌ها،تکفیری‌ها،سلفی‌ها و آل سعودی‌ها کورخوانده‌اند که بتوانند در ایران ایجاد تفرقه کنند،به منویات این رهبر جهان اسلام گوش جان می‌سپاریم و جانمان را فدای معظم‌له می‌کنیم همانگونه که تا الان در این خط مانده‌ایم چون کشور و مملکتمان را دوست داریم.

ارسال نظرات