خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: این سازمان در سال 95 برنامه دارد که 12 هزار واحد کوچک صنعتی در حوزه صنایع تبدیلی را در سراسر کشور ایجاد کند.
کد خبر: ۸۷۲۸۹۳۷
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم از قم،‌ نعمان غلامی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت‌های سازمان بسیج سازندگی اظهار کرد:‌ این سازمان در سال 95 در کنار ادامه فعالیت‌های خود در عرصه اقتصاد مقاومتی و مشاغل کوچک و خانگی تمرکز جدی بر روی صنایع تبدیلی گذاشته است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور ادامه داد:‌ رهبر انقلاب بر مسأله صنایع تبدیلی تاکید زیادی داشته‌اند و با توجه به تولید محصولات مختلف کشاورزی در کشور، پرداختن به صنایع تبدیلی اهمیت زیادی دارد.

وی در خصوص برنامه سازمان بسیج سازندگی در عرصه واحدهای تبدیلی تصریح کرد:‌ این سازمان در سال 95 برنامه دارد که 12 هزار واحد کوچک صنعتی در حوزه صنایع تبدیلی را در سراسر کشور با توجه محصول متناسب با هر شهرستان ایجاد کند.

غلامی در خصوص صنعت شیر قم اظهار کرد: در شهر قم ظرفیت خوبی در عرصه تولید شیر و فرآوری آن وجود دارد و اکنون 120 کارگاه تولید لبنیات سنتی را در شهر قم انجام می‌دهند که ما به دنبال تجهیز این واحدها و افزایش واحدهای شیر سنتی به 180 واحد هستیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی ادامه داد:‌ همچنین استان قم ذخایر زیادی در عرصه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی دارد و یکی از برنامه‌های ما ایجاد قطب گوهرتراشی در استان قم است. با توجه به زائران بسیاری که به شهر می‌آیند،‌ زمینه فروش سنگ‌های قیمتی به عنوان هدیه سفر به زائرین وجود دارد.

وی در خصوص حمایت‌های سازمان بسیج سازندگی از واحدهای کوچک تصریح کرد: ما به واحدهای سنتی تولید شیر و فرآوری آن در شهر قم تسهیلاتی بین 5 تا 30 میلیون تومان می‌دهیم و در موارد خاص با نظر مسؤولان امر این رقم افزایش پیدا می‌کند.

غلامی با اشاره به نقش بسیج در عرصه اقتصاد مقاومتی اظهار کرد:‌ سازمان بسیج سازندگی مسؤول ساماندهی اقتصاد مقاومتی است و اگر کسانی در این زمینه توانایی دارند و قدرت اداره واحدها را در خود می‌بینند، به سازمان بسیج سازندگی مراجعه کنند تا بسیج پس از بررسی‌های لازم تسهیلات لازم را به آنها ارائه بدهد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها