300 همایش در سال گذشته برای تدوین برنامه های اقتصاد مقاومتی در استان زنجان برگزار شده است.
کد خبر: ۸۷۲۸۹۹۷
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، جانشین فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان در مراسم افتتاحیه پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی در سال جاری، گفت: پس از هشت سال دوران دفاع مقدس، 19 استان مرزی کشور، مورد هجوم متجاوزان قرار گرفت و اکثر ساختمان ها و مراکز مهم در این استان ها تخریب شد.

سرهنگ رضا حسینی افزود: سازمان بسیج سازندگی به نام جهاد سازندگی در سال های نخست پس از دفاع مقدس به میدان آمد و با همت مردم،فعالیت های آن موفقیت آمیز بود.

وی اظهار داشت: اگر همتی در کار باشد با کمک مردم فعالیت های مثمر ثمری انجام می شود.

جانشین فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه بیش از یک هزار و 700 فقره تسهیلات اقتصاد مقاومتی در چند سال گذشته در استان زنجان ارائه شده است.

حسینی با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال پایدار باید همه مسئولان پای کار باشند، گفت: ارائه آموزش های فنی و حرفه ای در عرصه های مختلف در سال گذشته 23 هزار نفر آموزش های لازم ررا کسب کردند.

وی افزود: 300 همایش در سال گذشته برای تدوین برنامه های اقتصاد مقاومتی برگزار شد.

جانشین فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با اشاره به پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی، گفت: پرداخت این نوع تسهیلات در استان زنجان یک هزار و 700 مورد در طی چند سال گذشته بوده است.

وی اظهار داشت: بیش از 17 میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی در چند سال گذشته ارائه شده است و امسال برای اینکه بتوانیم در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل، قطب های صنایع تبدیلی در شهرستان ها ایجاد شود، این تسهیلات با تاخیر پرداخت شده است.

در ابتدای این مراسم نیز رئیس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد استان زنجان با اشاره به پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی به یک هزار و ۸۹۰ نفر گفت: امسال ۹۱ میلیارد ریال در ۲۷ عرصه از جمله صنایع تبدیلی به متقاضیان اعطاء می‌شود.

عبدالرضا خاتمی اظهار داشت: بانک مهر اقتصاد تلاش دارد تا نقش خود در راستای اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است را به نحو مطلوب ایفا کند.

وی با اشاره به نقش بانکها در جریان نقدینگی به عنوان یک نهاد پولی و مالی ابراز کرد: بانک مهر اقتصاد می‌تواند با تأمین نقدینگی پروژه‌ها، تحقق موضوع اقتصاد مقاومتی را تسهیل کند.

رئیس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد استان زنجان تصریح کرد: بانکها باید این موضوع را مد نظر قرار دهند که تسهیلات اقتصاد مقاومتی و تأمین نقدینگی واحدهای تولیدی کوچک و زودبازده باید تولیدمحور باشد.

وی یکی از وظایف اصلی بانک مهر اقتصاد را لبیک گفتن به منویات مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: در مدت سه سال گذشته یک هزار و 892 نفر تسهیلات اقتصاد مقاومتی را دریافت کردند که مبلغ مجموع این تسهیلات 200 میلیارد ریال است.

خاتمی تصریح کرد: امسال 91 میلیارد ریال تسهیلات در 14 عرصه اقتصاد مقاومتی و 13 عرصه صنایع تبدیلی به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات در راستای تولید و اشتغالزایی مورد تأکید این بانک است، گفت: امسال با تسهیلات پرداختی در این بخش روانسازی بیشتری اتفاق می‌افتد و ضمن ایجاد اشتغال برای خانوارها فضای اقتصادی استان نیز ارتقاء می یابد.

رئیس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد استان زنجان فلسفه اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی را مستحکم کردن اقتصاد کشور در مقابل مخاطرات جهانی و دشمنان اسلام عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی شعار نیست و باید تحقق یابد، گفت: مقاوم‌سازی اقتصادی در برابر بحرانها، حمایت از تولید داخلی، کاهش وابستگی به خارج، ارتقای سطح شاخص‌های اقتصادی و بازسازی و احیای اقتصاد ملی را از مهمترین رویکردهای اقتصاد مقاومتی برشمرد.


ارسال نظرات