خبرهای داغ:
حوزه بسیج دانش آموزی حضرت زینب(سلام الله عليها) سپاه ناحیه نجف آباد اجرا كرد:
به مناسبت بزرگداشت علامه مجلسی به همت حوزه بسیج دانش آموزی حضرت زینب(سلام الله عليها) سپاه ناحیه نجف آباد بازدیدی از زیارتگاه ایشان با حضور قریب به 20 نفر از فرهنگیان بسیجی تحت امر حوزه اجرا گردید.
کد خبر: ۸۷۲۹۰۰۵
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج از نجف آباد؛ در این اردوی نیم روزه پس از زیارت، حجت الاسلام انصاری با حضور در جمع شرکت کنندگان به ایراد سخنانی پرداختند. ایشان در ابتدا در راستای کیفیت زیارت فرمودند: برای با کیفیت کردن زیارت بزرگان چند مقدمه لازم است که از جمله میتوان به این موارد اشاره نمود:آماده کردن روحی از این لحاظ که شخص زیارت شونده نیز انسانی چون شماست با این تفاوت که دارای کمالات عالی انسانی است و این در رقت قلبتان موثر می افتد و این زمان بهترین زمان استجابت دعاست. دوم در روایات داریم که به دیدن زائر ائمه بروید که مثل خود زیارت ائمه می باشد حال زیارت بزرگانی چون علامتین مجلسی به واسطه اینکه ائمه پشت آنها هستند نیز به همین گونه خواهد بود و در ضمن قبل از زیارت نسبت به شخصی که زیارت می کنید بصیرت پیدا کنید و زندگی نامه ایشان را مرور نمایید.

روحانی حرم در ادامه شرح مختصری نیز از خدمات ارزنده علامه مجلسی پدر و پسر در زمان حیات شان و کتبی که بجای گذاشته اند صحبت نمودند و در پایان افزودند: ما علاوه بر برقراری ارتباط و نیز همرهنگی روحی پس از زیارت، باید به این توجه نماییم که بزرگانی چون این دو عزیز در زمانه ای که بودند به بهترین شکل به و ظیفه شان پی بردند و آن را به انجام رساندندو در تاریخ ماندگار شدند، پس شما هم در هر سنگری که هستید به خوبی وظیفه تان را شناخته و آن را به انجام برسانید. از طرفی در این زمانه ای که مورد هجوم فرهنگ بیگانه است وظیفه شما در حیطه معرفی فرهنگ اصیل اسلامی و امر به معروف به بهترین شکل است و لازمه آن داشتن عشق و علاقه و نیز بصیرت برای انجام آن است تا مطلوب ترین تأثیر را بدست آورید.

در پایان با همراهی ایشان بازدیدی از کتابخانه آستان نیز صورت گرفت و توضیحاتی توسط مسئولین کتابخانه ارائه گردید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها