خبرهای داغ:
آيت الله نمازي مطرح كرد:

راه برون رفت از فتنه ها و آسيب ها، احياي تفكرات آزادگان در مسؤولان است

نماينده ولي فقيه دركاشان راه برون رفت از حوادث، تهديدها، آسيب ها و فتنه ها را احياي تفكرات و اخلاق رزمندگان اسلام و آزادگان در درون مسؤولان دانست و گفت: مسؤولان بايد متعهد باشند و به دنبال پست و مقام نباشند چرا كه ما در معرض آزمايش خدا قرارداريم.
کد خبر: ۸۷۲۹۰۲۳
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان ، آيت الله عبدالنبي نمازي، شامگاه سه شنبه در ديدار با آزاده سرافراز سعيد اوحدي رييس سازمان حج و زيارت، با تبريك سالروز ورود آزادگان به ميهن اسلامي، گفت: در سلسله مراتب توحيدي امامت و امت، روح معنويت و خدا مداري امام خميني(ره) در وجود رزمندگان، شهدا و آزادگان و ملت ايران تزريق شد و ملت ايران را فرش به عرش برد.

وي با اشاره به اينكه امام خميني(ره) روح ملت ايران را عوض كرد، گفت: امام راحل روح معرفت و خدامحوري را در جان جامعه ايراني ايجاد كرد به طوري كه مشاهده جوانان و نوجوانان 17 ساله درجبهه ها همه را حيرت زده كرد كه اين جوانان و نوجوانان چه موقع و كجا كلاسهاي معرفت شناسي را طي كرده اند.

آيت الله نمازي خاطرنشان كرد: جوانان 17 ساله هنگام پاكسازي ميادين مين از يكديگر سبقت مي‌گرفتند، اما امروز آرام آرام به سمتي مي رويم كه چنانچه اگر قرار باشد پست و مقامي به كسي داده شود، اگر توان داشته باشيم مانع شده تا خود آن را تصاحب كنيم.

نماينده ولي فقيه در كاشان ابراز داشت: روح بلند امام نه تنها در ملت ايران و جوانان تأثيرگذار بود بلكه امروز در وجود جوانان عراقي نيز متجلي شده است و در قالب سپاه ‹‹بدر›› نقش اصلي را در مبارزه با داعش دارند.

آيت الله نمازي، يادآور شد: روح امام راحل امروز نه تنها دركشورهاي اسلامي تأثيرگذار شده است، بلكه حتي در آمريكا نيز تأثيرگذار شده است كه نمونه آن دو نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان آمريكا و اروپا است.

دشمنان چه بخواهند و چه نخواهند دين اسلام جهاني است

به گفته وي، دشمنان چه بخواهند و چه نخواهند سنت خدا و دين اسلام جهاني است و امروز در آستانه زماني قرار داريم كه اسلام در همه جهان حرف اول و آخر را خواهد زد.

عضو مجلس خبرگان رهبري تأكيد كرد: اسلام همه جهان را فرا خواهد گرفت و آمريكايي ها كه مدعي‌ كدخدايی دنيا هستند و براي سلطه بر جهان و ذخائر كشورهاي اسلامي تلاش مي كنند، موفق نخواهند بود چرا كه بردگي با روح اسلام كه دين آزادگي و خدامداري است سازگاري ندارد.

آيت الله نمازي بیان داشت: رويايي حق با باطل بعد از دفاع مقدس تمام نشده است و ما همچنان در آغاز راه جهاد و دفاع از اسلام و دفاع از حرم حضرت زينب(س) هستيم و بعد از آن نوبت مكه و مدينه خواهد رسيد كه هدف دشمن نابودي محور توحيد يعني كعبه و مدينه است، از اين رو بايد خود را آماده كنيم كه جنگ بين جبهه حق و باطل تمام نشده است و ادامه دارد و در ابتداي اين راه هستيم.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به اينكه ايران امروز در همه جبهه ها مورد هجوم دشمن قرار دارد و نياز به اين است كه در درون شكاف و اختلافي وجود نداشته باشد، ابراز داشت: متأسفانه شكاف بين گروهها و احزاب سبب شده تا هر روز تئوري و نظريه اي را ارائه كنند.

در دولت تمدن اسلامي يك نفر بايد حرف بزند و آن يك نفر امام است

آيت الله نمازي با تأكيد بر اينكه در نظام توحيدي و در دولت تمدن اسلامي يك نفر بايد حرف بزند و آن يك نفر امام است و بقيه بايد مجري باشند، اظهار داشت: پيام قرآن اين است كه پيامبر، معيار و شاخص ولايت است و تبعيت امت از امامت است از اين رو، اين دو عنصر اگر هماهنگ باشند دشمن هيچ غلطي نمي تواند بكند.

وي با اشاره به اينكه همه ما در معرض آزمون الهي قرار داريم، گفت: تا رسيدن به دولت تمدن اسلامي كه رهبري مطرح كرده است فاصله زيادي داريم.

به گفته وي، در دولت تمدن اسلامي، من و تو وجود ندارد و تنها خدا و انقلاب است و پست و مقام و صندلي و مقام و منصب، دنيا و موقعيت مطرح نيست و اين در حالي است كه امروز جامعه ما گرفتار بيماري پست و مقام و منصب و دنيا است و براي تصرف منصب ها، رقابت شديدي بين افراد و گروها و جناح هااست.

عضو مجلس خبرگان رهبري ابراز داشت: براي رسيدن به دولت تمدن اسلامي بايد برگرديم به دوران دفاع مقدس‌كه هيچ كس زير بار پست و مقام نمي رفت و آن را به يكديگر حواله مي دادند.

آيت الله نمازي راه برون رفت از حوادث، تهديدها، آسيب ها و فتنه ها را احياي تفكرات و اخلاق رزمندگان اسلام و آزادگان در درون مسؤولان دانست و تأكيد كرد: مسؤولان بايد متعهد باشند و به دنبال پست و مقام نباشند چرا كه ما در معرض آزمايش خدا قرار داريم.

وي تفحص اجساد شهدا و ورود آنها به شهرها را داراي پيام دانست و افزود: پيام شهدا بعد از سالها با آمدن خود به شهرها اين است كه ما وظيفه خود را انجام داديم اما شما براي رفتن به مجلس با يكديگر دعوا داريد، از اين رو اين اتمام حجت خدا به ما است كه شهدا را فرستاديم و با شما حرف زدند اما شنيدن پيام آنها گوش شنوا مي خواهد.

پيروزي در دفاع مقدس و آزادي اسرا دعاي امام و رهبري و ملت بود

در ادامه آزاده سرافراز سعيد اوحدي، رييس سازمان حج و زيارت نيز با تبريك وورد آزادگان به ميهن اسلامي، گفت: دستاورد ايثارگري ها و حماسه هاي دوران دفاع مقدس، بعد از 8 سال دوران دفاع مقدس و 2 سال بعد از آن، لحظه ورود آزادگان به ايران اسلامي بود.

وي افزود: پيروزي در دفاع مقدس و بعد از آن آزادي اسرا و آمدن آنها به آغوش ايران اسلامي و خانواده هاي خود به دليل دعاي امام و رهبر معظم انقلاب و دعاي ملت ايران بود.

اوحدي تأكيد كرد: امروز مردم ايران اسلامي به اين باور رسيده اند كه ملت ايران و نظام جمهوري اسلامي ايران هرچه دارد به بركت امام و وجود ولايت است.

گفتنی است، آزاده سرافراز سعيد اوحدي، رييس سازمان حج و زيارت از ابتداي جنگ تحميلي راهي جبهه ها و حضوري فعالي در جبهه داشت وسرانجام در بهمن ۱۳۶۱ در عمليات والفجر مقدماتي با سمت مسؤوليت فرمانده دسته و جانشين فرمانده گروهان به همراه جمعي از همرزمان خود به اسارت درآمد، روحيه مبارزه ‌طلبي او در مدت اسارت باعث شد كه بارها بين اردوگاه‌هاي مختلف جا به‌ جا شود، او نزديك به ۸ سال اسارت خود را در اردوگاه‌هاي موصل يك، رماديه، بين‌القفسين، موصل چهار، سلول الرشيد بغداد و اردوگاه پنج ‹‹افسران›› گذراند و اسارت او به قدري طول كشيد كه خبر شهادت برادرش را در اسارت دريافت كرد تا سرانجام در شهريور سال ۶۹ به وطن بازگشت.

منبع: رسا
ارسال نظرات
آخرین اخبار