رئیس اداره توسعه تعاون های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان:
در زمان حاضر 18 تعاونی دانش بنیان در این استان فعال هستند.
کد خبر: ۸۷۲۹۰۴۲
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان: رئیس اداره توسعه تعاون های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه برنامه دولت حمایت از توسعه کمی و کیفی تعاونی های دانش بنیان در کشور است، گفت: در حال حاضر 18 تعاونی دانش بنیان در این استان فعال هستند.

علی پاک منش افزود: متقاضیان تاسیس تعاونی های دانش بنیان در ابتدا باید درخواست خود را برای تشکیل تعاونی به اداره های کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ها ارائه کنند و پس از ثبت به صورت یک تعاونی معمولی، مجوز دانش بنیان بودن آن ها با توجه به برخی شاخص ها و مولفه ها از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صادر شود.

وی اظهار داشت: تعاونی های دانش بنیان در کشور به طور مستقیم از جانب معاونت علمی و فناوری ریاست جهموری حمایت می شوند و خدمات مختلفی همچون پرداخت تسهیلات کم بهره و دراز مدت و معاف بودن از هرگونه عوارض و مالیات به مدت 15 سال به این تعاونی ها ارائه می شود.

علی پاک منش در ادامه تصریح کرد: بر اساس نتیجه پایش انجام شده در سطح بیش از چهار هزار تعاونی ثبت شده در این استان، مشخص شد که فقط نیمی از آن ها در زمان حاضر فعال هستند.

وی به ضرورت توسعه کیفی تعاونی ها در زنجان اشاره کرد و افزود: در خصوص تشکیل تعاونی ها در این استان، دنبال کمیت نیستیم و در زمان حاضر پیگیر ارتقای کیفی تعاونی ها و فعال کردن تعاونی های نیمه فعال و غیر فعال هستیم.

علی پاک منش گفت: نمایشگاه توانمندی های بخش تعاون استان زنجان به منظور کمک به تعاونی ها برای نمایش توانمندی ها و عرضه محصولات و ایجاد زمینه برای بازار محور کردن تولیدات آن ها برگزار شده است.

رئیس اداره توسعه تعاون های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه انتظار داشتیم با وجود اطلاع رسانی های گسترده ای که انجام شده بود شاهد حضور تعاونی های بیشتری در نمایشگاه توانمندی های بخش تعاون استان زنجان باشیم، خاطر نشان ساخت: در این نمایشگاه در قالب 70 غرفه محصولات و تولیدات شماری از تعاونی های استان در معرض بازدید عموم قرار گرفته است.

ارسال نظرات