سردارسلیمانی با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار بازسازی واقعه غدیرخم در نجف و بیروت برگزار می شود، گفت: امسال در 162 نقطه از کشور شاهد برگزاری این نمایش خواهیم بود.
کد خبر: ۸۷۲۹۰۵۴
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، سردار یعقوب سلیمانی رئیس ستاد بازسازی واقعه غدیر با بیان اینکه امسال برای نخستین بار، بازسازی واقعه غدیرخم در خارج از مرزهای کشورمان برگزار می شود، گفت: بیروت و نجف اشرف،دو شهری هستند که امسال برای نخستین بار در روز غدیرغدخم، میزبان بازسازی نمایش واقعه غدیرخم خواهند بود.
 
وی در ادامه با بیان اینکه بازسازی واقعه غدیر خم از سال 1389 به همت سازمان بسیج مستضفین و همکاری علما و مراجع قم و با اجرای آن در حاشیه کوه خضر نبی(ع) استان قم آغاز شد و در همان سال اول 80 هزار نفر این نمایش را به صورت مستقیم مشاهده کردند، افزود: نمایش بازسازی واقعه غدیر خم در سال 1390در 73 نقطه کشور برگزار شد و هر سال شاهد افزایش متقاضیان شهرستانها برای میزبانی از این نمایش بودیم؛ به طوری که سال گذشته این نمایش در 132 شهر و امسال در 162 نقطه از کشور شاهد برگزاری این نمایش خواهیم بود.
 
رئیس ستاد بازسازی واقعه غدیرخم با بیان اینکه غدیر ضامن استمرار و وحدت اسلامی است، ادامه داد: امیدواریم با بازسازی واقعه غدیر که با مشارکت برخی از اهل تسنن انجام خواهد شد، بتوانیم این نعمت را برای جهانیان تشریح کنیم.
 
سردار سلیمانی خاطر نشان کرد: برگزاری این نمایش‌ها در شهرها به صورت داوطلبانه و مردم محور بوده و همچنین ثبت جهانی بازسازی واقعه غدیر نیازمند پژوهش‌ها و مطالعات بیشتر است.
 
وی در پایان گفت: موضوع غدیر مردمی بودنش است و برنامه اجرای واقعه غدیر هم اختیاری است و هیچ اجباری در آن وجود نداردو امید است همان گونه که مردم در مراسم سوگواری امام حسین(ع) شرکت می کنند رفته رفته واقعه غدیر تسری و توسعه یابد و به فرهنگ تبدیل شود و در آینده شاهد برگزاری نمایش واقعه غدیر خم در تمام محله های تهران و شهرستانها باشیم./م
ارسال نظرات