خبرهای داغ:
مدیر بسیج جامعه زنان استان سمنان گفت: طرح کاهش آسیب آثار مخرب شبکه های اجتماعی بر زنان استان با هدف بهره گیری از ظرفیت بسیج در آگاه سازی زنان جهت استفاده درست و صحیح از شبکه های اجتماعی اجرا می شود.
کد خبر: ۸۷۲۹۱۹۰
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان، عفت دیابی در اولین مجمع بسیج استان سمنان در سال95 که با حضور بيش از 250 نفر از شوراهای اقشار، شوراهای بسیج استان، کارگروههای تخصصی، هیات رییسه مجامع شهرستانها، فرماندهان نواحی بسیج، صاحب نظران، نخبگان، فرهیختگان و مسئولان بسیج استان سمنان در سالن اجتماعات دانشکده رازی سمنان به همت مرکز هماهنگی هم اندیشی راهبردی اقشار بسیج سپاه استان سمنان برگزار شد، به ارائه خلاصه ای از طرح کارگروه زن و خانواده در این مجمع پرداخت و گفت: طرح پیشنهادی با عنوان راهکارهای کاهش آسیب های مخرب شبکه های اجتماعی زنان بسیجی استان سمنان است.

وی افزود: این روزها با توجه به استقبال گسترده کاربران اینترنتی از شبکه های اجتماعی و با نگاهی به تاریخ و نقش مستحکم زنان در پایداری و مدیریت خانواده، یکباره شاهد این هستیم که عدم مدیریت مناسب در استفاده از شبکه های اجتماعی در خانواده از زن شخصیتی می سازد که به راحتی خانواده را متزلزل می سازد.

مدیر بسیج جامعه زنان استان سمنان بیان داشت: حضور افراطی زنان در شبکه های اجتماعی باعث دورشدن اعضای خانواده از همدیگر می شود و به نوعی نقش مادربودن و همسر بودن زن را مختل می سازند که می توان بیماری های خیانت، طلاق عاطفی، روابط نامشروع را از آسیب های مخرب شبکه های اجتماعی عنوان کرد.

دیابی هدف از اجرای این طرح را بهره گیری از ظرفیت بسیج در آگاه سازی زنان جهت استفاده درست و صحیح از شبکه های اجتماعی و کاهش آسیب های مخرب بر آنان عنوان کرد و افزود: پروژه اجرایی این طرح بدین صورت است که برنامه در پایگاه های بسیج جامعه زنان اجرا خواهد شد و طول اجرای آن یک ساله است.

وی ادامه داد: از هر حوزه مقاومت یک نفر به عنوان مربی انتخاب و پس از مصاحبه تخصصی در استان در یک دوره آموزشی از پیش تعیین شده که دارای سرفصل تخصصی در این زمینه است، آموزش داده می شود و سپس مربیان آموزش دیده حوزه ها موظفند 10 نفر از افراد متخصص در پایگاه های زیرمجموعه خود را آموزش دهند و در واقع آموزش به صورت شبکه ای از استن به حوزه و سپس پایگاه تزریق می شود.

مدیر بسیج جامعه زنان استان سمنان اذعان داشت: با توجه به تعداد رده های خواهران در بسیج جامعه زنان 20 نفر مربی از حوزه ها انتخاب و 10 نفر از هر پایگاه انتخاب شده و آموزش می بینند و به این صورت 220 نفر مربی آموزش دیده در جهت استفاده از شبکه های اجتماعی تربیت می شوند و سپس در مرحله پایانی طرح مربیان پایگاه ها در سطح پایگاه به صورت ماهانه جلسات آگاه سازی افزایش سواد رسانه استفاده کنندگان از فضای مجازی را با جمعیت حداقل 50 نفر تشکیل می دهند و در پایان طرح 10 هزار نفر مخاطب به صورت ماهانه تحت آموزش قرار می گیرند.

دیابی دستگاه های اجرایی مرتبط را صدا و سیما، سازمان فرهنگی شهرداری، معاونت اجتماعی ناجا، بهزیستی، اداره فناوری و ارتباطات و دیگر دستگاه ها نام برد و گفت: طرح مذکور از ابتدای سال 96 در پایگاه های بسیج جامعه زنان اجرا می شود.

وی نتیجه حاصل از اجرای این طرح را آگاه سازی در جهت استفاده صحیح از امکانات فضای مجازی، کاهش سرقت اطلاعات شخصی کاربران با استفاده از معرفی ابزارهای امنیتی جهت جلوگیری از سوء استفاده افراد سودجو و کاهش آسیب آثار مخرب شبکه های اجتماعی بر زنان استان برشمرد.

مدیر بسیج جامعه زنان استان سمنان اظهار داشت: این برنامه با هدایت و کنترل بسیج جامعه زنان استان در پایگاه های مقاومت بسیج جامعه زنان در سطح استان اجرایی خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها