همزمان با روز جهانی مسجد جشنواره برترین‌های مسجد و ائمه جماعات برای چهارمین بار در استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۲۹۲۰۲
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰

معاون بسیج محلات استان لرستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت: همزمان با روز جهانی مسجد مراسم برترین‌های مساجد و ائمه جماعات برای چهارمین بار در استان لرستان برگزار می‌گردد.

سرهنگ سید میرزا کرم موسوی افزود:این مراسم 31 مرداد ماه ساعت 10 صبح در حسینیه عاشقان ثار الله خرم آباد برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره شامل 11 ناحیه بسیج در تمام شهرستان‌های استان می شود گفت: از کل 1700 مسجد فعال در استان دو مسجد به همراه 5 ارکان جهت تقدیر کشوری به جشنواره مرکزی تهران معرفی خواهند شد.

معاون بسیج محلات استان لرستان در ادامه اضافه کرد: تعامل بالای ارکان با یکدیگر در مساجد،ارتقاء رشد و تعالی،برگزاری نماز جماعت به طور منظم و مداوم،مشارکت در امور عام المنفعه، مشارکت در برنامه‌های فرهنگی که عامل جذب جوانان باشد از جمله موارد انتخاب مسجد برتر است.

موسوی با اشاره به شاخصه‌های ارکان برتر عنوان کرد: حضور حداقل یکسال در منصب مورد نظر، تفاهم و تعامل با سایر ارکان،مقبولیت و داشتن وجه مناسب در میان مردم و تعامل و همکاری با قشر خواهران از جمله شاخصه‌های بارز ارکان برتر است.

وی در ادامه گفت: هدف از برگزاری این همایش هم افزایی در بین ارکان مساجد ، تجلیل از فعالان مساجد و فرماندهان پایگاه های استان ، آموزش ارکان مساجد و ایجاد وحدت و همدلی در بین ارکان مساجد می باشد .

معاون بسیج محلات استان لرستان اظهار داشت:این همایش و جشنواره به همت سازمان اوقاف و امور خیریه ، سازمان تبلیغات اسلامی ، کانون های هنری و به میزبانی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) در سراسر استان برگزار می شود.

این مسئول افزود: قرائت بیانیه،پخش کلیپ و تقدیر از برترین‌های ارکان که شامل امام جماعت،هئیت امناء،کانون‌های فرهنگی،خادمین، پایگاه‌های بسیج مساجد و محلات می شود از جمله برنامه های این جشنواره است.

گفتنی است 31 مرداد به مناسبت حمله وحشیانه صهیونیست ها به مسجد الاقصی روز جهانی مساجد نام گرفته است و این روز بنا به درخواست جمهوری اسلامی نامگذاری شده است.

ارسال نظرات