فرمانده سپاه بندرلنگه خبر داد

برگزاری نخستین نشست برنامه‌ریزی طرح اصلاح محلات آلوده در شهرستان بندرلنگه

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بندرلنگه از برگزاری نخستین نشست برنامه‌ریزی طرح اصلاح محلات آلوده در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۲۹۲۶۳
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خبرگزاری فارس از بندرعباس، عصر امروز نخستین نشست برنامه‌ریزی طرح اصلاح محلات آلوده شهرستان بندرلنگه با حضور سید حسین فاطمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه، خلیل محامدی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری و جمعی از اعضاء شورای اداری شهرستان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

در این نشست سید حسین فاطمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بندرلنگه با تشریح طرح و اهداف اصلی اصلاح محلات آلوده این شهرستان اظهار داشت: در این طرح توجه بیشتری به مسئله آسیب‌های طلاق، اعتیاد، مفاسد اجتماعی، حاشیه نشینی و معظلات ماهواره اشاره شده است که در این خصوص با ارائه راهکارهایی نسبت به حل این معضلات و آسیب‌های پیرامون آن با کمک سایر دستگاه‌های دولتی در پیش برد اهداف این طرح در اصلاح محلات آلوده پیش قدم‌ شده‌ایم.

وی افزود: یک محله خوب و سالم دارای شاخصه‌های زیادی است و ما تمام تلاشمان را برای پدید آوردن یک محله خوب دنبال خواهیم کرد و در این شهرستان پتانسیل بسیار خوبی از جمله حوزه علمیه و مراکز علمی و آموزشی مستقر هستند که با کمک این اساتید و نخبگان گرامی می‌توان خیلی از معضلات فرهنگی که محلات گریبانگیر آن هستند را برطرف کنند.

فرمانده سپاه بندرلنگه اضافه کرد: حاشیه‌نشینی یک از معضلات اصلی شهرستان بندرلنگه بوده که این خود باید دغدغه اصلی نهادهای مربوط باشد و به تنهایی نمی‌توان این مشکلات را حل کرد و حاشیه‌نشینی سرآغاز آسیب‌های اجتماعی است.

در ادامه خلیل محامدی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری بندرلنگه به مسأله طلاق و حاشیه‌نشینی در شهرستان بندرلنگه پرداخت و اظهار داشت: باید اقدامات خوبی نظیر ساخت سالن‌های ورزشی و حتی احیاء زمین‌های خاکی و تبدیل آن‌ها به زیر ساخت‌های ورزشی، توسط اداره ورزش وجوانان در این محلات دنبال شود.

وی افزود: یکی دیگر از مواردی که شهرداری‌ها باید نسبت به احداث آن اقدام کنند ایجاد فضای سبز و پارک‌ها در برخی محلات شهر هستند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار اضافه کرد: از طریق دستگاه‌های متولی نسبت به ساخت وسازهای غیر قانونی در حاشیه شهرها باید نظارت بیشتری صورت گیرد و این طرح می‌تواند خیلی از مشکلات فرهنگی، اجتماعی وعمرانی این محلات را برطرف کند.

محامدی در پایان تأکید کرد: ادارات شهرستان همکاری خوبی را نسبت به اجرایی شدن این طرح با بسیج خواهند داشت و هر چه زودتر شاهد رشد و شکوفایی محلات و پاکی از هرگونه آلودگی خواهیم بود.

ارسال نظرات