رئیس هیئت‌های ورزشی بومی محلی دلیجان
رئیس هیئت‌های ورزشی بومی محلی دلیجان گفت: بازی های بومی محلی ریشه در فرهنگ و سنت دارد ولی متاسفانه در حال حاضر ورزش‌های کلاسیک و رایانه‌ای جایگزین این بازی‌ها شده است .
کد خبر: ۸۷۲۹۲۷۶
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، جلسه برنامه ریزی به مناسبت روز کارمند و هفته دولت مسابقات بومی و محلی در فرمانداری شهرستان دلیجان برگزار گردید .

سیداکبر بهاری، رئیس هیئت‌های ورزشی بومی و محلی شهرستان دلیجان تصریح کرد: بازی های بومی محلی ریشه در فرهنگ و سنت دارد ولی متاسفانه در حال حاضر ورزش‌های کلاسیک و رایانه‌ای جایگزین این بازی‌ها شده است .

وی افزود: بازی‌های بومی محلی با شور و نشاط همراه بوده از این‌رو می‌بایست برای رشد و ارتقاء این بازی‌ها تلاش کرد.

رئیس هیئت‌های ورزشی بومی محلی دلیجان با اشاره به اینکه همه ساله به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت برنامه‌های ورزشی مختلفی برگزار می‌شود، گفت: امسال نیز با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برنامه‌ها از لحاظ كمی و كیفی در سطح بالایی تدارك دیده شده است.

بهاری با اشاره به آغاز مسابقات مختلف ورزشی بین ادارات شهرستان نیز، افزود: همزمان با هفته دولت با همكاری بین ادارات مختلف شهرستان ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی برگزار می شود.

رئیس هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی شهرستان دلیجان از پیش بینی برای برگزاری ۹ عنوان برنامه به مناسبت هفته دولت در این شهرستان خبر داد و گفت: جشنواره بازی های بومی محلی بانوان کارمند، مسابقات هفت سنگ، تیرانداز با تفنگ بادی، کشتی با شال، فوتسال، والیبال، مچ اندازی و اعزام مربی کشتی شهرستان به کلاس کنترل و ارزشیابی مربیان کشور از مهمترین برنامه ها است.

وی با اشاره به اینکه ورزش های محلی ریشه در آیین ها و فرهنگ ملی کهن یک منطقه دارند بیان کرد: احیای بازی های های بومی و محلی در مناطق روستایی و عشایر برای صیانت از میراث فرهنگی ناملموس ضروری است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات