خبرهای داغ:
رئیس دارالقرآن الکریم با اشاره به توجه ویژه سازمان دارالقرآن الکریم به تربیت مربی حفظ قرآن گفت: تاکنون ۱۵۰ هزار گواهینامه تربیت معلم قرآن کریم صادر شده است.
کد خبر: ۸۷۲۹۲۷۹
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان مهدی قره شیخلو درباره برنامه سازمان دارالقرآن الکریم برای تربیت معلم قرآن کریم در رشته حفظ اظهار داشت: در رابطه با تربیت مربی سال‌ها در حال فعالیت‌ هستیم و تاکنون در حدود 150 هزار گواهینامه تربیت معلم قرآن کریم صادر شده است.

وی با بیان اینکه همه این مربیان در حال حاضر فعال نیستند، افزود: برای رشته حفظ قرآن‌کریم در سال‌های اخیر، کمتر کار شده به همین دلیل از ابتدای امسال با بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیاء طرح مشترکی را آغاز کرده‌ و 4 دوره تربیت مدرس حفظ یعنی کسانی که مربی حفظ را تربیت می‌کنند را برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تا کنون 2 دوره از آن برگزار شده است.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم بیان کرد: به تعداد مربیان زیادی نیاز داریم، از همه استان‌ها درباره وضعیت دوره‌های تخصصی استان‌ها نظر سنجی شده به‌نظر می‌رسد در بعضی از دوره‌ها همچون دوره تربیت معلم روخوانی و روانخوانی به خود کفایی نسبی رسیده‌ایم و لازم است سرمایه‌گذاری سازمان به سمت تربیت داور، مربی حفظ و مفاهیم سوق داده شود.

وی درباره حمایت مالی سازمان دارالقرآن الکریم از جلسات و کلاس‌های قرآنی در سراسر کشور گفت: با بودجه‌ای که داریم رقمی را برای کمک به مؤسسات قرآنی و جلسات سنتی اختصاص می‌دهیم اما بودجه‌ها وضعیت مناسبی ندارد و رقم آن کم است و تخصیص آن مناسب نیست بنابراین اگر در حوزه قرآن به دنبال موفقیت هستیم لازم است تا جلسات قرآنی در بستر مردمی انجام شود.

قره شیخلو تصریح کرد: اگر جلسات قرآنی به صورت مردمی حمایت شوند مشکلی نخواهند داشت و کمتر به مشکل برخورد می‌کنند هر چند که ما وظیفه داریم از دولت کمک‌های بیشتری را دریافت کنیم و حمایت بیشتری از جلسات قرآن داشته باشیم.

وی درباره برگزاری دوره‌های تخصصی حافظان قرآن کریم در سراسر کشور گفت: این دوره‌ها از 14 مرداد به مدت 3 هفته تا 10 شهریور در همه استان‌ها برگزار می‌شود.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها