خبرهای داغ:
انهدام باند سازمان یافته قاچاق بلورجات با ۱۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در اصفهان، دستگیری کلاهبرداری با ۱۱ هویت جعلی و انهدام باند سارقان ۶ نفره وسایل نقلیه از جمله مهم‌ترین اخبار انتظامی استان اصفهان هستند.
کد خبر: ۸۷۲۹۲۸۱
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، به‌نقل از پایگاه خبری پلیس، جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از انهدام یک باند بزرگ و سازمان یافته قاچاق بلورجات توسط ماموران این فرماندهی خبر داد و اظهار داشت: در بازرسی از 6 انبار متعلق به این باند بیش از 100 میلیارد ریال کالای قاچاق توقیف شده است.

سرهنگ حسین حسین‌زاده گفت: ماموران انتظامی با انجام تحقیقات تخصصی موفق به دستگیری 5 تن از اعضای باند بزرگ و سازمان یافته قاچاق بلورجات شدند.

وی افزود: در بازرسی از 6 انبار متعلق به اعضاء این باند که عموماً در شهرهای اصفهان، فلاورجان، خمینی‌شهر، دولت آباد و شاهین شهر بودند، 40 دستگاه کانتینر تخلیه شده کالای قاچاق کشف و توقیف و تمامی این انبارها به دستور مقامات قضائی پلمب شد.

به گفته حسین‌زاده، ارزش محموله کشف شده بیش از 100 میلیارد ریال تخمین زده شد که روند تحقیقات روی این پرونده همچنان ادامه دارد و سایر اعضاء مرتبط با این باند نیز به زودی شناسایی و دستگیر خواهند شد.

وی با اشاره به شیوه و شگردهای فعالیت مجرمانه این باند بیان کرد: اعضای این باند با تهیه اسناد و مدارک و بارنامه‌های جعلی موفق به انتقال این مقدار کالا به وسیله خودروهای سبک و سنگین از مبادی ورودی تا مرکز کشور و سپس دپوی آن در اصفهان، تعداد قابل توجهی از این کالاها را در سطح بازار استان و مابقی را نیز به تهران و سایر استان‌های کشور ارسال کردند.

سرهنگ حسین زاده درباره سرنوشت واحدهای صنفی که از این باند، کالا دریافت می‌کردند، اظهار داشت: تعدادی از واحدهای صنفی که بدون اطلاع از قاچاق بودن این کالاها مبادرت به تهیه کالا از آن‌ها کرده بودند مسئولیت متوجه آنها نیست اما مغازه دارها و انباردارها و عرضه‌کنندگان کالاهای قاچاق که مرتبط با این باند هستند و با آگاهی و اطلاع با این افراد همکاری می‌کردند تحت تعقیب پلیس و مقامات قضایی بوده و با آنها برخورد های قانونی خواهد شد.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه ویژه مبارزه با قاچاق کالا در این فرماندهی، خاطرنشان کرد: در مدت 5 ماهه امسال پرونده‌های بالای 500 میلیون تومان بیش از 450 درصد و پرونده‌های بالای 100 میلیون تومان بیش از 50 درصد رشد داشتند.

کلاهبرداری 30 میلیاردی با 11 هویت جعلی

فردی که با 11 هویت جعلی از چندین شرکت و سازمان مختلف توانسته بود بالغ بر 30 میلیارد ریال کلاهبرداری کند در عملیات ویژه کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: در پی وصول تعدادی پرونده جعل و کلاهبرداری به دادخواهی تعدادی از شرکت‌ها و سازمان‌ها مبنی بر اینکه فردی ناشناس با جعل چک آنها و ارائه به بانک‌های مختلف مبالغ کلانی از حساب آن برداشت کرده است، رسیدگی به موضوع در دستور کارکارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

سرهنگ ستار خسروی افزود: با انجام تحقیقات صورت گرفته مشخص شد شخصی با 11 هویت جعلی، اقدام به افتتاح حساب‌های متعدد در بانک‌ها کرده و با هویت‌های جعلی به بهانه شرکت در مزایده مبلغی پول به حساب سازمان‌های شاکی واریز و پس از مدتی با اعلام اینکه از شرکت در مزایده منصرف شده مبلغ واریزی را به صورت چک دریافت و پس از گرفتن چک از سازمان‌ها اقدام به جعل مبلغ و تاریخ و مندرجات و افزایش مبلغ چک‌ها اقدام به وصول آنها کرده است.

وی بیان کرد: تحقیقات کارآگاهان نشان داد این متهم با مراجعه به بانک‌ها و ارائه چک‌های جعل شده اقدام به وصول چک‌ها می‌کرده و وجوه حاصله را به حساب‌های مجعول افتتاح شده واریز و مقداری از وجوه کلاهبرداری شده را مستقیما به حساب‌های صرافی‌ها واریز و ارز دریافت می‌کرده است.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان تصریح کرد: سرانجام با اقدامات اطلاعاتی و میدانی هویت و مخفیگاه متهم شناسایی و وی در یک عملیات ضربتی توسط کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری دستگیر شد.

وی گفت: در بازرسی از منزل متهم دستگیر شده تعداد زیادی اسناد هویتی و شناسنامه، کارت ملی به نام افراد دیگر به همراه یک دستگاه خودرو سوناتا سفید رنگ، سیم کارت‌های مورد استفاده در امر کلاهبرداری، تصاویر تعداد 254 فقره چک‌های متعدد بانکی که با نرم افزارهای رایانه‌ای جعل شده به همراه 15 فقره اسناد و سربرگ‌های سفید امضای شرکت‌ها و سازمان‌های شاکی کشف شده است.

سرهنگ خسروی با بیان اینکه متهم در تحقیقات صورت گرفته به چندین فقره کلاهبرداری به ارزش 30 میلیارد ریال اقرار کرده است، افزود: با توجه به احتمال ارتکاب موارد مشابه در سایر استان‌ها و شهرستان ها تحقیقات پیرامون این پرونده همچنان ادامه دارد.

انهدام باند سارقان 6 نفره وسایل نقلیه

اعضای باند 6 نفره‌ای که اقدام به سرقت وسایل نقلیه در اصفهان می‌کردند، با تلاش ماموران انتظامی این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ حسن یاردوستی اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت یک باند در زمینه سرقت وسایل نقلیه موضوع رسیدگی به صورت ویژه در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان افزود: با انجام تحقیقات گسترده و یک‌سری اقدامات تخصصی پلیسی سرانجام هویت تعدادی از اعضای این باند شناسایی و در بررسی سوابق آنها مشخص شد متهمان از مجرمان دارای سوابق کیفری هستند.

وی گفت: ماموران پس از شناسایی مخفیگاه آنان با هماهنگی مقام قضایی در عملیاتی ضربتی وارد عمل شده و پنج مرد و یک زن را دستگیر کردند. در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه به همراه یک عدد افشانه دفاع شخصی، یک رشته دستبند فلزی و یک قبضه سلاح شکاری کشف شد.

یاردوستی با اشاره به اعترافات متهمان در زمینه سرقت وسایل نقلیه خاطرنشان کرد: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده و تحقیقات برای کشف اموال مسروقه و تحویل آنها به مالباختگان ادامه دارد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها