خبرهای داغ:
امام‌جمعه قم با اشاره به دنبال کردن طرح تفرقه مذهبی از سوی عده‌ای گفت: عده‌ای که طرح شیطانی را دنبال می‌کنند باید بدانند این طرح صهیونیستی است و دشمنان بدانند که از سوی حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها جز ندای وحدت بیرون نخواهد آمد.
کد خبر: ۸۷۲۹۳۴۰
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱
امام جمعه قم: حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها در مقابل طرح تفرقه مذهبی ندای وحدت سر می‌دهند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه  که در مصلا قدس برگزار شد، با اشاره به معنا و مفاهیم ایثار در روابط خانوادگی اظهار داشت: ایثار و فداکاری و خود گذشتگی آثار و برکاتی در زندگی دنیوی و اخروی دارد نخست اینکه ایثار شخصیت انسان را در زندگی دنیوی کامل می‌کند ثانیاً برکات اخروی را باید موردتوجه قرارداد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: انسانی که برای سعادت دیگران از مطامع شخصی خود می‌گذرد مشمول لطف و محبت خداوند می‌شود از سوی دیگر جلوه ایثاری که خداوند در سوره دهر برای انسان مجسم کرده است نتیجه آن نشاط و سرزندگی در آخرت برای انسان است.

آیت‌الله اعرافی بابیان اینکه انسان ایثارگر دارای نشانه‌هایی است، گفت: انسانی که به دیدن برادر ایمانی خود به خاطر خداوند می‌رود و انسانی که از مطامع خود به نفع به برادران دینی و ایمانی خود می‌گذرد جایگاه او بهشت خاص در قیامت است.

وی بابیان اینکه ایثار زندگی خانوادگی انسان را روشن و پر از برکات می‌کند، خاطرنشان کرد: اگر انسان برای رفاه و آرامش دیگران ایثار کند سبب از بین رفتن کدورت‌ها می‌شود، زمانی که طرف مقابل ازخودگذشتگی انسان را ببیند دل‌های آن‌ها به سمت آدمی جذب می‌شود و زمانی که ایثار به شکل فرهنگ عمومی درآید جامعه متخلق به اخلاق ایثار خواهد شد و جامعه انسانی، الهی و ایمانی می‌شود.

امام‌جمعه قم جامعه دفاع مقدس را جامعه متعلق به ایثار بیان کرد و افزود: زمانی مسئولی و مدیری از حقوق خود بگذرد جامعه ایمانی می‌شود اما اگر مدیرانی بخواهند از حقوق نجومی برخوردار باشند این جامعه مبتنی بر ایثار و اخلاق نمی‌شود.

آیت‌الله اعرافی اثر دیگر ایثار را ارزش‌های متعالی دینی بیان و خاطرنشان کرد: در روز عاشورا جلوه‌های ایثار نمایان شد و امام حسین(ع) در مقابل ظلم و ستم سینه سپر کردند و در مقابل دشمنان ایستادند، انقلاب اسلامی نیز درصحنه‌های گوناگون انقلاب ایثار در او نمایان کرد.

وی با تأکید بر پیاده کردن ایثار در خانه‌ها و ادارات گفت: در پس سختی و تحمل گشایش‌ها پدید می‌آید چراکه جامعه فضای دوستی و مهربانی حاکم می‌شود و جامعه اسلامی در مقابل دشمنی‌ها واکسینه می‌شود و نهادینه شدن ایثار در جامعه سبب قوام جامعه می‌شود.

امام‌جمعه قم با اشاره به گرامیداشت شهادت شهید اندرزگو، شهیدان رجایی و باهنر،  بزرگداشت علامه مجلسی  و روز بزرگداشت بوعلی سینا گفت: فقه ما سرچشمه انوار آیت‌الله حائری است و باید حق ایشان را بزرگ دانست همچنین دانش‌های طبیعی ازجمله پزشکی به برکت بوعلی سینا است.

آیت‌الله اعرافی بابیان اینکه در اسلام فقه و کلام اسلامی جایگاه مهم دارد، گفت: این چهره‌های بزرگ هرکدام برگ‌هایی از تمدن بزرگ اسلامی هستند و یاد و خاطره این بزرگان را باید گرامی داشت.

وی با اشاره به‌پیش رو بودن هفته دولت گفت: در هفته دولت باید سخن مردم را شنید و به رهنمودهای مقام معظم رهبری توجه کرد، گذشته  را بازبینی کرد و برای بنیان‌گذاری تمدن اسلامی دولت‌مردان ما تلاش کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور  بابیان اینکه باید اقتصاد مقاومتی در برنامه ششم نیاز به توجه بیشتر دارد، گفت: فرهنگ اصیل ایمانی و اسلامی برای عبور از مخاطرات فرهنگی نیازمند توجه است همچنین  رشد و اعتلای علمی و دانشی کشور و ارتقاء امنیت و صنایع دفاعی ازجمله مقولاتی است که امید است در برنامه ششم موردتوجه قرار گیرد.

وی افزود: قاچاق عنصر مخرب در اقتصاد کشور است و امحاء کالاهای قاچاق ریشه‌های قرآنی دارد و وقتی کالایی در مسیر تخریب اقتصاد کشور قرار می‌گیرد باید از بین برود.

آیت‌الله اعرافی بیان کرد: اینکه منافقان و آل سعود و داعش دل‌خوشی از انقلاب اسلامی ندارد و امروز به‌صورت یک شبکه درآمده‌اند و برخلاف اختلافاتی که دارند طرحی را برای ناامن کردن ایران اسلامی دارند این عناصر خرد قابل حساب نیستد و پشت‌صحنه این‌ها رژیم صهیونیستی است و به دنبال توطئه افکنی علیه نظام اسلامی است و دشمنان بدانند توطئه افکنی آن‌ها ره به‌جایی نخواهد برد.

وی با اشاره به دنبال کردن طرح تفرقه مذهبی از سوی عده‌ای گفت: عده‌ای که طرح شیطانی را دنبال می‌کنند باید بدانند این طرح صهیونیستی است و عده‌ای به دنبال تفرقه‌افکنی میان مسلمانان هستند و دشمنان بدانند که از حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها جز ندای وحدت بیرون نخواهد آمد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره اینکه وضعیت آیت‌الله شیخ عیسی قاسم برای امت اسلامی مهم است، گفت: امید است نهادهای بین‌المللی که از این خون آشامان حمایت می‌کنند فاصله بگیرند و امت اسلامی از مظلومان تاریخ حمایت خواهد کرد.

ارسال نظرات