نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: اقتصاد مقاومتی شعار نیست بلکه همت بلند و در میدان عمل است نه اینکه روی کاغذ باشد.
کد خبر: ۸۷۲۹۳۵۷
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲

آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف آبادی در خطبه‌های این هفته شهرستان اراک با اشاره به کودتای 28 مرداد سال 32 اشاره کرد و گفت: کودتای ننگین 28 مردادماه باعث شد تا کشور ایران 25 سال دیگر هم در کام آمریکا و انگلیس گرفتار باشد، هرگز فراموش نمی‌شود و تاریخ ایران آن جنایات و آن روزها را از یاد نخواهد برد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: کودتای 28 مردادماه درس بزرگی برای ملت ایران به همراه داشت اینکه اگر ملت در صحنه باشد و هرگز دولت و ملت از یکدیگر جدا نباشند می‌توان پیشرفت داشت و کار به دست آمریکا و انگلیس و شعبان بی‌مخ‌ها نمی‌افتد.

آیت‌الله دری نجف آبادی با اشاره به نقش بی‌بی‌سی در کودتای 28 مردادماه گفت: رادیو بی‌بی‌سی بی‌سیم چی کودتاگران و بزرگترین خائن به ملت ایران است.

وی افزود: هرجا فرصتی پیدا کنند آتش می‌افروزند و فتنه به پا می‌کنند، نقش این رادیوی بیگانه در فتنه 88 مشهود است و اخیرا هم درباره حضرت امام راحل کاهایی را شروع کرده‌اند.

خطیب جمعه اراک ادامه داد: رادیو بی‌بی‌سی از امام سیلی خوردند از این‌رو الان به این جریانات دامن می‌زنند و قصد دارند به هر قیمتی شده عظمت امام را زیر سوال ببرند ولی کور خوانده‌اند چراکه ملت با تمام وجود عاشق امام راحل است و امام را به عنوان یک رهبر بی‌بدیل و عظیم در تاریخ خود می‌داند که مظهر وحدت، اقتدار و عظمت نظام اسلامی است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به دستاوردهای انقلای اسلامی تصریح کرد: انگلیس، آمریکا، آل‌سعود و دیگر دشمنان نظام اسلامی خشنود نخواهند بود از اینکه ملتی رهبری باعظمت مانند امام داشته باشند که فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند کند به واقع نظام جمهوری اسلامی ایران نظام مردم سالاری به معنای واقعی است که حتی رهبری هم منتخب منتخبین مردم است.

وی افزود: انگلیس‌ها، رادیو بی‌بی‌سی و سردمدارانشان، منافقین کوردل، سردمداران جنایتکار تروریست‌ها، محمود عباس خائن به ارزش‌های مردم فلسطین در فرانسه با سفیر عربستان علیه نظام اسلامی سخن می‌گویند، ملت ایران ماهیت پلید این دشمنان را شناخته‌اند و فریب آنان را نمی‌خورند داخلی ‌ها هم اگر آب به آسیاب دشمن می‌ریزند رسوا می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: داخلی‌ها هم باید بدانند که ملت ما هرگز امام را با دیگران معاوضه نمی‌کنند، فریب رادیو بی‌بی‌سی و منافقین کوردل را نخواهند خورد؛ منافقین تا هزاران سال دیگر با آب زمزم و کوثر هم قابل تطهیر نیستند جنایاتی را که در ایران مرتکب شدند حتی مغول هم مرتکب نشده است.

آیت‌الله دری نجف آبادی به روز صنعت دفاعی اشاره کرد و گفت: امروز به برکت امام و رهبری در ابعاد مختلف صنایع دفاعی کشور به رشد و تعالی رسیده، زمانی بود که امکانات موشکی نداشتیم ولی امروز در این زمینه خوشبختانه با همت بلند ملت در صنایع دفاعی و دیگر بخش‌های کشور از جایگاه قابل قبولی برخوردار هستیم.

وی با اشاره به اینکه باید به اهداف بالاتری دست پیدا کنیم، گفت: نباید در این حد محدود شویم، باید با جدیت و با قدرت در زمینه صنایع دفاعی تلاش کنیم؛ باید بتوانیم در همه زمینه‌ها به سهم خود حرف برای گفتن داشته باشیم؛ باید همه امکانات را بسیج کنیم تا ایران در منطقه و دنیا در زمینه دفاعی بیش از این حرف برای گفتن داشته باشد.

خطیب جمعه اراک تصریح کرد: در آستانه هفته دولت هستیم، انتظار داریم دولت در حوزه فرهنگی از جمله فرهنگ دینی، انقلابی، ولایی و فرهنگ اهل بیت(ع) گام‌های بلندی بردارد؛ فرهنگ اهل بیت(ع) بزرگترین سرمایه ملت است، ملت ایران با این سرمایه بزرگ قیام کردند و برای حفظ این ارزش‌ها شهید داده و می‌دهند.

آیت‌الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه فرهنگ اهل بیت(ع) ضامن سلامت نظام است، گفت: فرهنگ اهل بیت(ع) نظام را در برابر آل‌سعود، اسرائیل و منافقین بیمه می‌کند.

وی خنثی‌سازی اقدامات گروه‌های تروریستی در کشور و منطقه را نتیجه تلاش نیروهای امنیتی و اطلاعاتی دانست و گفت: ضریب هوشیاری نیروهای امنیتی و اطلاعاتی باید 200 برابر افزایش پیدا کند چراکه گرگ‌های آدم‌خوار رها نمی‌کنند برای جبران سیلی که در ترکیه، عراق، سوریه و یمن خورده‌اند به دنبال متشنج کردن کانون اصلی (ایران) هستند.

نماینده ولی‌فقیه تصریح کرد: اساس این است که هرچه بیشتر کار فرهنگی صورت گیرد همانطور که مقام‌معظم رهبری مرتب تاکید می‌کنند انقلابی بودن، انقلابی زیستن و انقلابی اندیشیدن و انقلابی عمل کردن، دولت باید انقلابی فکر و تلاش کند؛ انقلاب هنوز انقلاب است عظمت، هویت انقلاب و روح باعظمتی که امام راحل در کانون دل‌های ما دمید باید صدها سال بعد جوابگو باشیم و با همان مشت گره کرده در مقابل دشمنان اسلام از ارزش‌ها حفاظت کرد.

آیت‌الله دری نجف آبادی اقتصادمقاومتی را تنها راه برون رفت کشور از مشکلات دانست و گفت: اقتصادمقاومتی شعار نیست، اقتصادمقاومتی همت بلند است که در روی کاغذ نیست بلکه در میدان عمل است، اقتصادمقاومتی در میدان کار و تلاش و مجاهدت است در میدان بهره‌وری و بهره‌برداری از امکانات است.

وی واردات را مظهر ذلت دانست و ادامه داد: اقتصادمقاومتی در افزایش صادرات و عدم وابستگی به بیگانگان است، واردات لوازم آرایش و دخانیات به تنهایی میلیاردها پول و سرمایه کشور را هدر می‌دهد، پول نفت باید صرف کالاهای ضروری شود.

خطیب جمعه اراک تصریح کرد: دولت‌های دیگر به دنبال این هستند که قله‌ای دیگر پیدا کنند تا ده سال دیگر ما را بدهکار کنند، باید هوشیار باشیم و همه دست به دست هم دهیم تا سیاست‌های رهبری اجرایی شود، دولت و مسئولین نباید هر کاری انجام دهند جز اقتصادمقاومتی.

آیت‌الله دری نجف آبادی اقتصادمقاومتی را در قطع وابستگی به بیگانگان تعریف کرد و بیان کرد: اقتصادمقاومتی رشد تولید ناخالص ملی، افزایش صادرات از تارو پود جامعه و کاهش واردات است؛ تحقق اقتصادمقاومتی غیرت دینی و ملی می‌خواهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تعامل، وحدت و همبستگی اجتماعی مسئله مهمی است دولت و مجلس بایستی در چارچوب سیاست‌های رهبری از وحدت، یکپارچگی، اقتدار ملی و عظمت ملی پاسداری کنند همه برای این مهم موظف هستیم ما همه در مقابل دشمنان یک مشت هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات