رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه نماز جمعه کانون و قرارگاه وحدت است، اضافه کرد: اگر مسؤولان شهرستان چرام نیاز به کمک داشتند امام جمعه باید ورود کند و مشکلات را رفع کند
کد خبر: ۸۷۲۹۳۹۱
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰

حجت‌الاسلام صفدر پناهی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه امام جمعه چرام با اشاره به ویژگی‌ها و اهمیت نماز جمعه و بیان اینکه امام راحل دو جمله دارند یکی که می‌فرمایند «مجلس در راس امور است»، اظهار کرد: حضرت امام می‌فرمایند« نماز جمعه در راس همه امور است»، چرا که نماز جمعه زیرساخت بوده و ذکر خداوند زیرساخت همه کارهاست.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان با اشاره به این مطلب که ما دلی داریم و تا دل آباد نباشد کارهای بیرونی جلوه خوبی نمی‌تواند داشته باشد، عنوان کرد: اگر ما به عنوان یک ملت انقلابی، ملتی هستیم که در برابر دنیا ایستاده‌ایم باید خودباوری درونی ما به اوج رسیده باشد و برای اینکه این خود باوری به اوج برسد باید در نماز جمعه‌ها حضور پیدا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نماز جمعه باید مومنان را بسترسازی و خود نهادینه کند، خاطرنشان کرد: امام جمعه به عنوان پدر معنوی دیده می‌شود و هدف از برپایی نماز جمعه سازمان‌دهی کارها و حمایت از مسؤولان است.

حجت‌الاسلام پناهی با متذکر شدن این مطلب که هیچگاه نماز جمعه در صدد این نبوده که ائمه جمعه و دولت با هم فاصله داشته باشند، گفت: نظام اسلامی یک ترکیب سازماندهی شده زیر نظر مقام معظم رهبری است و نماز جمعه جدا از دولت نیست.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اصولگرایان و اصلاح‌طلبان چرام بر اصول خود بسیار پایبند هستند و خوشبختانه در این مدت امام جمعه چرام خیلی از شورای اداری راضی بود، گفت: ذکر این نکته ضروری است که امام جمعه سابق چرام، حجت‌الاسلام طزری یکی از با موضع‌ترین ائمه ما و از باسوادترین، محکم‌ترین و با صلابت‌ترین امام جمعه‌های استان بود و ارتباط خوب و نزدیکی با مردم و مسؤولان داشت.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه نماز جمعه کانون و قرارگاه وحدت است، اضافه کرد: اگر مسؤولان شهرستان چرام نیاز به کمک داشتند امام جمعه باید ورود کند و مشکلات را رفع کند، بنابراین انتظار می‌رود فعالیت‌های دینی و مذهبی در تمامی محله‌ها و سطح شهر چرام با شتاب بیشتری پیگیری شود.

ارسال نظرات