امام جمعه لنده به همراهی برخی حکام جوامع اسلامی با استکبار اشاره کرد و گفت: باید مرزبندی میان حکومت‌های اسلامی و جنایتکاران انجام شود و هرگونه تعامل سیاسی و اقتصادی و ... با آنها قطع شود.
کد خبر: ۸۷۲۹۴۱۲
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶

حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل در خطبه‌های نماز جمعه شهر لنده با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: امام زین‌العابدین(ع) در خطبه‌های نماز جمعه مردم را به ترس از خدا در زندگی و علم و یقین به بازگشت به سوی او دعوت می‌کرد.

وی افزود: این امام همام می‌فرمودند «اگر اعمال خیری از شما سر بزند گم نمی‌شود و اگر معصیتی انجام دادید در روز قیامت آرزو خواهید کرد فرسنگ‌ها با معصیت‌های خود فاصله داشته باشید».

امام جمعه لنده ضمن دعوت نمازگزاران به ایمان به خدا و روز قیامت تصریح کرد: بهترین هدیه برادران دینی به همدیگر دعوت به پرستش خدا و ایمان به معاد و روز قیامت است.

حجت‌الاسلام محمودی‌اصل در ادامه به روز جهانی مساجد اشاره کرد و یادآور شد: جنایت رژیم صهیونیستی در به آتش کشیدن مسجدالاقصی باعث شد 31 مرداد روز جهانی مساجد نام‌گذاری شود.

وی با اشاره به اینکه مساجد از دیرباز کانون تحولات و منشاء تصمیمات فرهنگی و سیاسی در جوامع اسلامی بوده است ادامه دارد: مقر و پایگاه اسلام و نشر ارزش‌های دینی و مذهبی و محل فرماندهی و اجرای احکام اسلامی از زمان پیامبر گرامی اسلام تاکنون مساجد است.

حجت‌الاسلام محمودی‌اصل گفت: مسجد نماد تلفیق دین و سیاست بوده و رایزنی‌های دینی و سیاسی در این مکان مقدس نشان از عدم جدایی این دو مقوله در دین اسلام دارد. 

وی افزود: عده‌ای از روی ناآگاهی مساجد را تنها محل عبادت می‌دانند و می‌گویند مسائل سیاسی نباید در مساجد مطرح شود.

حجت‌الاسلام محمودی‌اصل یادآور شد: این تفکر برگرفته از تفکر غرب بوده که بیشتر دنبال سکولاریزه کردن دین و مسائل سیاسی و فرهنگی در کشور است.

امام جمعه لنده با تأکید بر اینکه مسائل و امور مختلف کشورهای اسلامی باید در مساجد پیگیری شود گفت: امام خمینی(ره) در پاسخ به کسانی که خواستار طرح نشدن مسائل سیاسی در مساجد بودند فرمودند «مساجد سنگرند و این سنگرها باید تقویت شوند».

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر افزود: آغاز هفته دولت فرصت مناسبی برای بیان خدمات نظام و انقلاب بوده و دولتمردان باید با تکریم مردم به دنبال راهی برای حل مشکلات و معضلات جامعه باشند.

حجت‌الاسلام محمودی‌اصل با بیان اینکه مسؤولان باید مردم را ولی نعمت خود بدانند و ضعفی از خود نشان ندهند در ادامه به مشکلات جهان اسلام اشاره کرد و گفت: امروز جهان اسلام مشکلات و معضلات متعددی داشته به گونه‌ای برخی برادران و خواهران دینی ما در شدیدترین شرایط روزهای خود را سپری می‌کنند.

امام جمعه لنده ادامه داد: تحت فشار قرار دادن علمای جهان اسلام از جمله عیسی قاسم در بحرین و سلب تابعیت از وی نمونه‌هایی از نقشه‌های شوم دشمنان برعلیه اسلام و مسلمانان است.

حجت‌الاسلام محمودی‌اصل به همراهی برخی حکام جوامع اسلامی با استکبار اشاره کرد و گفت: باید مرزبندی میان حکومت‌های اسلامی و جنایتکاران انجام شود و هرگونه تعامل سیاسی و اقتصادی و ... با آنها قطع شود.

وی افزود: بی تفاوتی نسبت به مسائل امت‌های اسلامی دشمنان را گستاخ و ظلم‌های زیادی را در حق ملت‌های مسلمانان به همراه داشته است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده یادآور شد: آل سعود باید مواضع خود نسبت به رژیم جعلی صهیونیسم و استکبار را در منطقه تغییر دهد.

ارسال نظرات