امام جمعه دهدشت، مردمی بودن را از ویژگی‌های دولت در نظام اسلامی برشمرد و گفت:حاکمیت به معنای دیکتاتوری نیست.
کد خبر: ۸۷۲۹۴۲۱
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶

حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت با اشاره به سالروز آتش زدن مسجدالاقصی به دست رژیم صهیونیست و نامگذاری این روز به نام روز جهانی مساجد اظهار داشت: دارالحکومه رسول اکرم(ص) مسجد بوده است.

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه مساجد باید مردمی اداره شوند افزود: ساخت مسجد و تأمین هزینه‌های جاری از قبیل خادم و امام جماعت باید از سوی مردم انجام شود.

حسینی تصریح کرد:یکی از مشکلاتی که در سطح استان وش هرستان داریم این است که مردم به امام جماعت مساجد توجه ندارند.

وی آغاز هفته دولت در دوم شهریور را یادآور شد و گفت: دولت در نظام اسلامی شاخص‌هایی دارد که مردمی بودن یکی از آن‌ها است.

امام جمعه دهدشت بیان کرد: نظام اسلامی آمد تا بار از دوش مردم برداشته شود و مسؤولان خادم مردم باشند.

وی با بیان اینکه حقوق‌های نجومی و روزمزدها با مردمی بودن دولت سازگاری ندارند گفت:نباید مسؤولیت را طعمه پنداشت،کسی که برای رسیدن به سمؤولیت چانه‌زنی می‌کند هدفش خدمت نیست بلکه برای رسیدن به حقوق‌های نجومی است.

حسینی افزود: حاکمیت به معنای دیکتاتوری نیست مانند مرکبی است که بار بر دوش دارد و باید این بار را به سرمنزل مقصود برساند.

وی انقلابی بودن را از دیگر ویژگی‌های دولت در نظام اسلامی خواند و گفت: دولت نباید از دشمنان نظام غافل شود .

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه، فرهنگ را زیربنای توسعه در ابعاد مختلف دانست و با بیان اینکه دشمن تلاش دارد فرهنگ را در هم بشکند افزود: اقتصاد مقاومتی از شاخصه‌های دولت اسلامی و راهی برای مقابله با تحریم‌ها است.

حسینی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصاد ریاضتی و قطع ارتباط با دنیا نیست،یعنی متکی به درون و به گونه‌ای باشیم که اقتصاد در صورت تحریم‌ها آسیب‌پذیر نباشد.

وی سفر هیأت دولت به استان در هفته اخیر را مورد اشاره قرار داد و ضمن تشکر از رئیس جمهور و اعضای دولت گفت: امیدواریم این سفر مایه خیر و برکت و راهگشای حل مشکلات و معضلات استان به ویژه شهرستان کهگیلویه باشد.

حسینی افزود: گرچه مشکلات کهگیلویه زیاد است و توقع می‌رفت اعتبارات بیشتری اختصاص می‌دادند امیدواریم گام‌های خوبی برای رفع مشکلات این شهرستان برداشته شود.

ارسال نظرات