نماینده بسیج دانشجویی شهرستان دلیجان گفت: ۵+۱ در خصوص لغو تحریم ها به تعهدات خود عمل نکرده است.
کد خبر: ۸۷۲۹۴۳۴
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ از دلیجان، محمدصادق جعفری در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این شهرستان ضمن اشاره به فعالیت های بسیج دانشجویی گفت: ۵+۱ در خصوص لغو تحریم ها به تعهدات خود عمل نکرده است.

جعفری در ادامه به قضیه برجام اشاره کرد و افزود: پس از ۱۲ سال زورگویی های غربی در مقابل قضیه ی هسته ای ایران در دو سال گذشته سرانجام منجر به نهایی شدن مذاکرات و جمع بندی متن مشترک پیرامون برنامه هسته ای تحت عنوان برجام شد.

وی با اشاره به اینکه برجام نقاط ضعف و نقاط قوتی داشت ادامه داد: حفظ صنعت هسته ای، پذیرش غنی سازی و چرخه سوخت هسته ای، ادامه فعالیت همه تاسیسات و مراکز هسته ای ایران و برخورداری از ۶ هزار سانتریفیوژ را از نقاط قوت عنوان کرد.

نماینده بسیج دانشجویی شهرستان دلیجان گفت: جلوگیری از هرگونه غنی سازی اورانیوم، لغو نشدن تمام تحریمها اتحادیه اروپا، انتقال ۱۷۰۰ماشین سانتریفیوژ با زیر ساخت ان از فردو به نطنز، وجود مکانیزم برگشت پذیری خودکار قطعنامه ها یعنی با شاکی شدن یکی از کشورهای۵+۱ به سازمان ملل را از نقاط ضعف برجام اشاره کرد. 

جعفری اصل برجام را برداشتن تحریمها عنوان کرد و گفت: کشورهای مقابل به هیچ تعهد خود در مورد تحریمها عمل نکرد و هیچ تحریمی را برنداشت.

دولت در خصوص قراردادهای جدید نفتی تجدید نظر کند

وی در ادامه به قردادهای جدید نفتی هم اشاره ای کرد و گفت: در این قرار داد آمده است که بهره برداری نفت باید به خارجی ها سپرده شود که روی این مسله تاکید ویژه ای شده است.

نماینده بسیج دانشجویی شهرستان دلیجان با اشاره به اینکه این قرار داد ضررهای بی شماری به ایران می زند بیان کرد: از دولت تقاضا داریم که در مورد این قرارداد تجدید نظر شود.

جعفری در ادامه به ضررهای دیگر قردادهای نفتی پرداخت و گفت: متخصصین ما دیگر نمی توانند در امر بهره برداری دخالت کنند و از متخصصین ما هیچ استفاده ای نخواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود این قرارداد ایران بازگشت به عقب خواهد داشت و مثل زمان پهلوی دیگر ایران در نفت خود هیچ دخالتی نخواهد داشت و خارجی ها باید استخراج کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات