رئیس مجلس شورای اسلامی؛

کنگره بین المللی امام سجاد(ع) مرجع خوبی برای گفتگوی ادیان است

رئیس مجلس شورای اسلامی از کنگره بین المللی امام سجاد(ع) با محوریت صحیفه سجادیه به عنوان مرجع خوبی برای گفتگوی ادیان یاد کرد و انتخاب نام این رخداد مهم فرهنگی به نام مبارک امام سجاد(ع) را نشان خوش سلیقگی برگزارکنندگان آن دانست.
کد خبر: ۸۷۲۹۴۹۶
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج  به نقل از خبرگزاری شبستان از بندرعباس، دکتر علی لاریجانی در دیدار با اعضای ستاد کنگره بین المللی امام سجاد(علیه السلام)، گفت: شما نام شخصیتی را برای این کنگره برگزیده اید که در معارف حقه شیعه، نمونه است.

وی با بیان اینکه در ادعیه صحیفه سجادیه، می توان شخصیت انسان کامل را درک کرد، افزود: طراز یک مرد الهی در مکتب الهی را باید در سخنان و ادعیه امام سجاد(علیه السلام) جستجو کرد.

لاریجانی در ادامه ضمن قدردانی از تلاش های اعضای ستاد کنگره بین المللی امام سجاد(علیه السلام)، توجه دست اندرکاران این رخداد به دو کار را در پیشبرد اهداف موردنظر موثر دانست و عنوان کرد: یکی در زمینه شخصیت های بین المللی، اهل مسیحیت هم زیاد دعا دارند و روابطشان نیز نسبت به حضرت حق، روابط لطیفی است و اندیشمندان آنان ادعیه بسیار لطیفی دارند و می توانید با کمک واتیکان و سفیری که در آنجا داریم، عده ای از افراد متشخص آنها را برای شرکت در کنگره دعوت کنید تا درمورد دعا صحبت شود. 

وی با ذکر این نکته که صحیفه سجادیه، مرجع خوبی برای گفتگوی ادیان است، افزود: گفتگو با غربی ها در زمینه مباحث فرهنگی بسیار موثر است و مرحوم علامه طباطبایی در اوایل انقلاب تاکید داشتند که در موضوعات فرهنگی باید باب گفتگو با غربی ها باز شود.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنان خود به حوادث منطقه اشاره و بیان کرد: رفتار ننگین و خشن جریان های تروریستی وهابیت که نه ربطی به اسلام و نه اهل سنت دارد، باعث بدنام شدن آبروی مسلمانان شده است.

وی با بیان اینکه اهل سنتی که با معارف اهل بیت(علیهم السلام) آشنایی دارند با نوع تفکرات و جریان خشن و تکفیری وهابیت بیگانه اند، تصریح کرد: با این رفتار وهابیت تکفیری، غربی ها پی برده اند ایران اسلامی حرف دیگری دارد.

لاریجانی افزود: در این برهه که تکفیری ها با ترورها و وحشی گری ها، چهره ای خشن از مسلمانان ارائه کرده اند، دفاع از مکتب و معرفی ائمه(علیهم السلام) ضروری است و ما باید الگوی یک مسلمان الهی و واقعی نظیر امام سجاد(علیه السلام) را به جامعه جهانی معرفی کنیم.

 رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مخالفت ما با غربی ها بر سر این است که می گوییم ظلم و چپاول نکنید و گرنه گفتگو با ادیان بسیار مفید و سازنده است و در این زمینه بررسی سیره امام سجاد(علیه السلام) بستر خوبی برای گفتگوی ادیان است.

وی از صحیفه سجادیه هم به عنوان بستر خوب و انتخابی نیکو برای گفتگوی ادیان نام برد و گفت: اگر ابعاد اخلاقی و معنوی امام سجاد(علیه السلام) مورد توجه قرار گیرد، اثر فرهنگی و سیاسی مطلوبی درپی خواهد داشت.

لاریجانی در پایان و در پاسخ به درخواست حجت الاسلام احمد پهلوانی دبیر اجرایی کنگره بین المللی امام سجاد(علیه السلام) در رابطه با پیگیری مجلس برای ثبت معنوی صحیفه سجادیه و رساله الحقوق امام سجاد(علیه السلام) در مجامع بین المللی نظیر یونسکو، عنوان کرد: امیرعبدالهیان، دستیار ویژه رییس مجلس و مدیرکل بین الملل مجلس را مامور پیگیری این موضوع خواهم کرد.

این دیدار با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد علی مهدوی عضو هیات امنای کتابخانه مجلس و دبیر کتاب سال کشور، محمد آشوری عضو هیات رئیسه و نمانیده بندرعباس در مجلس، احمد مرادی عضو کمیسیون انرژی و نماینده مردم بندرعباس، حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی ذوالقدر نماینده مردم شرق استان هرمزگان در مجلس و اعضای ستاد کنگره بین المللی امام سجاد(علیه السلام) برگزار گردید.

   گفتنی است: کنگره بین المللی امام سجاد(علیه السلام) از شش سال پیش هرساله ٢٥ محرم، مصادف با سالروز شهادت زین العابدین با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی به میزبانی استان هرمزگان و به مرکزیت شهر بندرعباس برگزار می شود.

ارسال نظرات