خطیب جمعه اهل سنت بندرعباس گفت: تقوا بهترین وسیله در زندگی انسان برای دوری از گناهان و نزدیکی به خداوند متعال است.
کد خبر: ۸۷۲۹۵۱۱
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، شیخ علی جلالی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اهل سنت بندرعباس اظهار کرد: تقوا اساس رشد فرد و جامعه اسلامی است و بسیاری از مشکلات اجتماعی و معضلات موجود بر اثر بی‌تقوایی بروز می‌کند که مهار آنها هزینه‌های زیادی برای اجتماع به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: وسایلی که برای پیشرفت علمی ما قرار دارند نباید به وسیله‌ای برای انجام منکرات تبدیل شوند. بلکه باید از این ابزارها و ادوات که در سایه توسعه علم به دست آمده برای رفع مشکلات جامعه و خدمت به یکدیگر و توسعه علمی بهره ببریم.

خطیب جمعه اهل سنت بندرعباس با بیان اینکه ابزارهای ارتباطی برای افزایش آگاهی، سرگرمی و رفاه در یک جامعه است نه وسیله‌ای برای شهوات، خاطرنشان کرد: اگر تقوا نباشد هر امکاناتی و هر بستری به فرصتی برای شهوت‌رانی تبدیل می‌شود و هیچ حدی برای شهوت‌رانی انسان وجود ندارد.

شیخ علی جلالی تأکید کرد: با عبادت خداوند، ایمان و تقوا و سرلوحه قراردادن مفاهیم و ارزش‌های اسلامی، می‌توان شهوت را کنترل کرد و از شر هواهای نفسانی در امان بود.

وی گفت: شهوات همواره در معرض زندگی افراد قرار دارند اما مهم این است که ما با تقوا جلوی آن‌ها را بگیریم و خودمان را در برابر گناهان با سلاح ایمان واکسینه کنیم.

ارسال نظرات