حجت الاسلام موحد: یکی از علمای برجسته عالم تشیع مرحوم علامه مجلسی هستند که پر آوازه ترین عالم و دانشمند شیعی که برای احیاء مکتب تشیع و نهادینه کردن آن در عصر و زمان صفویه تلاش فراوانی کردند.
کد خبر: ۸۷۲۹۵۱۸
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹

 حجت الاسلام  محمد جواد موحد در گفتگوی اختصاصی با  خبرگزاری بسیج در کرج در خصوص روز بزرگداشت علامه مجلسی گفتیکی از علمای برجسته عالم تشیع مرحوم علامه مجلسی هستند که پر آوازه ترین عالم و دانشمند شیعی که برای احیاء مکتب تشیع و نهادینه کردن آن در عصر و زمان صفویه تلاش فراوانی کردند تا جایی که یکی از اندیشمندان اهل سنت می گوید: نگوئید شیعه جعفری، بگویید شیعه مجلسی، به لحاظ اینکه او در عصر و زمان صفویه که فضا را مناسب دید برای نهادینه کردن مذهب تشیع تلاش فراوانی کرد.

حجت الاسلام محمد جواد موحد افزود: آثار گرانبهای علمی و تالیفات وی مثل بهار الانوار و بعضی از  کتاب های دیگر نشانه علم، درایت، حکمت، و عظمت شان این عالم بزرگ شیعی است که امروزه بسیاری از علما و اندیشمندان از این آثار استفاده می کنند و بهره مند میشوند.

 مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه البرز با اشاره به فعالیت های علامه مجلسی در زمینه عمرانی گفت: ایشان به ساخت و ساز مثل ساختن مسجد و اماکن مذهبی در مناطق مختلف شیعی اقدام نمدند که به عنوان آثار گرانبها در این مکان ها باقی است.

وی در پایان اظهار داشت: تعلیم و تربیت طلاب و دانشمندان بسیار، که تحت تربیت و آموزش علامه مجلسی بوده اند، و یکی از پر آوازه ترین عالمان شیعی است که یاد و نام این شخصیت بزرگ را گرامی میداریم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها