عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم :

لایحه ناقص دولت را به برنامه جامع و کاملی برای کشور تبدیل می‌کنیم

عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم با اشاره به نواقص لایحه برنامه ششم گفت: هدف ما در کمیسیون تلفیق این است که یک برنامه جامع و کامل را تحویل کشور دهیم تا بر اساس آن مسائل مدیریتی و نظام برنامه‌یزی کشور پیش برده شود.
کد خبر: ۸۷۲۹۵۶۵
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، شهاب نادری نماینده پاوه در مجلس شورای اسلامی د گفت: مهمترین نکته در برنامه ششم توسعه این است که اهداف ذکر شده در آن از قبیل دستیابی به رقم رشد اقتصادی 8درصدی، تامین مالی 22 درصد هزینه‌های دوره5ساله از طریق سرمایه‌گذاری خارجی، اصولا تحقق پیدا نمی‌‌کند.

نادری ادامه داد، باید توجه داشت که در سال 94 منابع مالی حاصل  از سرمایه‌گذاری خارجی تنها حدود 2تا 3میلیارد دلار بوده است، دست یابی به رقم 22 درصدی برای جبران هزینه‌ها از طریق سرمایه‌گذاری خارجی دور از انتظار است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد، لایحه ارسال شده به مجلس از سوی دولت بیشتر از آنکه برنامه توسعه باشد احکام یک برنامه می باشد که مشتمل بر 36 حکم است.

وی افزود، هدف ما در کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه این است که یک برنامه جامع و کامل را تحویل کشور دهیم تا بر اساس آن مسائل مدیریتی و نظام برنامه‌یزی اقتصادی، علمی، اجتماعی و نظامی پیش برده شود.

عضو کمیسیون تلفیق با اشاره به تشکیل هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه ششم گفت: نخستین اولویت اعضا بررسی موضوع برنامه بودن لایحه ارسالی دولت بود، چراکه تعداد زیادی از اعضا معتقد بودند این لایحه تنها احکام برنامه است و نه خود برنامه ششم توسعه، که در این مورد نیز باید یک جمع بندی حاصل شود.

وی افزود: این لایحه به امضای رئیس جمهور نرسیده و امضا شدن آن به وسیله معاون رئیس جمهور در جلسه کمیسیون تلفیق مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پیگیریها در مورد آن ادامه دارد.

نادری تاکید کرد با توجه به اشکالاتی که در لایحه ارسال شده وجود دارد، نتایج بررسیها و خروجی آن حتما به اطلاع مردم و رسانه‌ها خواهد رسید.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به لحاظ نشدن اقتصاد مقاومتی در لایحه برنامه ششم گفت:  از آنجا که تحقق اقتصاد مقاومتی بر اساس فرمایشات رهبری به عنوان یک چشم انداز در نظر گرفته شده است، این موضوع در جلسات کمیسیون تلفیق بررسی و بدون شک در لایحه اصلاح شده گنجانده خواهد شد.

ارسال نظرات