علي ابراهيمي داراي مدرك تحصيلي، ديپلم يكي از فعالين اقتصاد مقاومتي در شهرستان ميانه است و گفت: بنده بعد از ۲۰ سال به همراه خانواده از تهران به ميانه برگشته‌ و در اينجا سرمايه‌گذاري كرده‌ام.
کد خبر: ۸۷۲۹۵۸۷
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰





به گزارش خبرگزاری بسیج،اين توليد كننده نمونه هم اكنون مشغول به پرورش ماهي، گاوداري، كشاورزي، باغداري، زنبورداري و توليد دستمال‌كاغذي مي باشد.

ابراهيمي در خصوص فعاليت و توليد در حوزه هاي مختلف نيز گفت: به دليل اينكه شغل پدران و فاميل ما در روستاي بالسين ميانه اكثراً در همه زمينه هاي ذكر شده بود، بنده نيز با توجه به آموخته ها و تجربيات آنان توانسته ام بصورت جدي وارد اين حوزه شوم.
علاقه و تعصب آقاي ابراهيمي نسبت به ديارش سبب شده تا تمامي دارايي خود در تهران را جمع كرده تا به شهرستان خود برگردد و در آن جا سرمايه‌گذاري كند.
اين توليد كننده نمونه با بيان اينكه در حال حاضر مساحت باغ وي ۲۰ و مساحت استخرهاي پرورش ماهي ۵۰۰ هكتار است، افزود: خوشبختانه به دليل كيفيت بالاي آب و منحصر بفرد بودن آن بهره وري زيادي حاصل بنده شده است.
 
× سنگ اندازي اداره جهاد كشاورزي و امور آب شهرستان ميانه
زمين آقاي ابراهيمي و مجموعه باغي و دامداري و صنعتي وي در روستاي بالسين ميانه واقع شده كه در نزديكي سرچشمه آب معدني مي باشد؛ اما قبل از مهاجرت وي تبديل به زمين باير و خشك و بدون درخت شده بود و كه با همت دوباره ايشان اين فعاليت ها از صفر شروع شد.
ابراهيمي با اشاره به اينكه واقعاً نيازمند مساعدت مسئولين هستيم، افزود: بنده استخر دو منظوره پرورش ماهي در سال ۷۵ احداث كرده ام و در آن زمان بعد از احداث چاه كشاورزي، بنا به پيشنهاد اداره جهاد كشاورزي و امور آب شهرستان ميانه، انجام گرفت اما متاسفانه بعداً از سوي همين ادارات بر سر راه توليد ما سنگ اندازي مي كنند.

××× شبكه بهداشت شهرستان ميانه ما را مجبور به تعطيلي اين كارخانه كرد
اين فعال اقتصاد مقاومتي، ضمن نارضايتي از عدم‌حمايت مسئولين از ارائه وام‌هاي با بهره بالاي ۲۰ درصد گلايه كرد و گفت: مسئولان شهرستان بجاي دلگرمي بيشتر باعث دلسرد شدن افرادي همچون من براي توليد و اشتغال مي شوند.
وي با اشاره به راه اندازي كارخانه دستمال كاغذي در مجموعه خود، نيز گفت: شبكه بهداشت شهرستان ميانه ما را مجبور به تعطيلي اين كارخانه و به خاطر برخي موارد جزئي، كد بهداشتي اين محصول بومي را به ما نمي‌دهد.
وي گفت: با راه‌اندازي مجدد اين كارخانه و حمايت مسئولان امر از فعاليت‌هاي ما، به‌صراحت مي‌توان گفت براي ۲۵ نفر به‌صورت مستقيم و براي حدود ۵۰ نفر به‌صورت غيرمستقيم اشتغال ايجاد مي‌شود.

× مسئولان شهرستان با تنگ‌نظري خود جلوي فعاليت امثال من را مي‌گيرند
اين فعال اقتصادي با بيان اينكه مسئولان شهرستان با تنگ‌نظري خود جلوي فعاليت امثال من را مي‌گيرند و مانع تحقق اقتصاد مقاومتي و خواسته مقام معظم رهبري مي‌شوند، به مانع تراشي هاي امور آب شهرستان ميانه پيش روي مجموعه پرورش ماهي خود اشاره كرد و گفت: متاسفانه بعد چند سال در بخش پرورش ماهي امسال با حمايت هاي بسيج سازندگي و اخذ تسهيلات اقتصاد مقاومتي ضمن رونق بخشيدن به ساير قسمت هاي مجموعه، موفق به كسب مجوز و اقدام به ريختن بچه ماهي در داخل استخر پرورش ماهي كرده‌ايم.
 منبع اخبار : قرارگاه رسانه و فضاي مجازي سازمان بسيج سازندگي
ارسال نظرات