خبرهای داغ:
مسئول قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج استان قم گفت: طی یک برنامه ریزی ۵ ساله ۱۸۰ کارگاه تولید شیر به دیگ‌های پاستوریزاسیون و شیرسردکن‌های فناورانه مجهز می‌شوند.
کد خبر: ۸۷۲۹۵۹۷
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴
۱۸۰ کارگاه تولید شیر در قم تجهیز می‌شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الله زارعی در گفتگو با خبرنگاران، با بیان اینکه ایجاد کارگاه‌های صنایع تبدیلی کوچک در روستاها در اولویت برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی قم قرار دارد، گفت: یک کارگاه تولید شیر به طور متوسط به ۵۰ متر فضای فیزیکی  نیاز دارد و هزینه زیادی در بر ندارد.

وی با اعلام اینکه هم اکنون در سطح استان ۱۲۰ کارگاه تولید شیر و ۳۸۰ واحد توزیع لبنیات فعال است، اظهار کرد: هم اکنون ۱۲۰ واحد سنتی تولید شیر روزانه ۱۲۰ تن شیر در سطح استان توزیع می‌کنند.

مسئول قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج قم با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته میزان تولید شیر در قم بالای ۱۶۵ هزار تن در سال می‌رسید، گفت: متأسفانه به دلیل کوتاهی صنایع تولیدی شیر  و بعد از قصه وجود روغن پالم در شیرهای صنعتی این میزان تولید کاهش یافت.

کارگاه سنتی شیر مقید به اصول بهداشتی هستند
زارعی با طرح این مطلب که برخورد غیرمنصفانه کارخانجات تولید شیر سبب شده که دامداران اقدام به عرضه شیر کنند، گفت: تولید شیر در کارگاه نیمه سنتی سبب شده که مردم شیر را با قیمت مناسب دریافت کنند.

وی بر ضرورت نظارت نمایندگان وزارت بهداشت بر فعالیت‌های تولید شیر تأکید کرد و گفت: با این حال اکثر عرضه کنندگان شیر سنتی خود را ملزم به رعایت اصول بهداشتی می‌کنند.

مسئول قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج استان قم، تجهیز کارگاه تولید شیر را ضروری دانست و گفت: با توجه به اینکه بسیج سازندگی خود را برحوزه کشاورزی بویژه صنایع تبدیلی متمرکز کرده است لذا در نظر داریم طی ۵ سال آینده تسهیلاتی را برای  حداقل ۱۸۰ کارگاه مجهز به دیگ پاستوریزه و شیر سردکن‌ها درنظر بگیریم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها