امام جمعه پارس آباد در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه شهرستان از عدم پرداخت مطالبات گندم كاران و خسارت ديدگان ناشي از تگرگ انتقاد كرد.
کد خبر: ۸۷۲۹۶۱۱
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد، حجت الاسلام سيد سعيد رشادی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان پارس آباد با اشاره به روز جهانی مساجد اظهارکرد: مسجد پایگاه مهم اسلام، اتحاد امت و عبادت است و دشمنان از حضور همیشگی و وحدت آمیز امت در مساجد هراس دارند.

وی، آبادی مساجد را منوط به برپايي نماز و نمازجماعت در مسجد دانسته و مؤمنان را به حضور در اين سنگر الهي فراخواند و از مسئولان خواست تا توجه جدی به امر مساجد داشته باشند.

امام جمعه پارس آباد با بیان اینکه مسجد محور فرهنگ اسلامی است، عدم آگاهی مردم از اهمیت مسجد، برخورد نامناسب برخی از هیات امنا، عدم وجود برنامه های متنوع و عدم آشنایی با مدیریت مساجد را از علل خلوت بودن برخی از مساجد عنوان كرد.

رشادي همچنين با انتقاد شدید از عدم حضور مسئولین شهرستان در مساجد و نمازهای جماعت گفت: مسئولی که در مسجد و نمازهاي جمعه حضور نداشته و معتقد به آن نباشد شایسته ماندن در مسئولیت در جمهوری اسلامی را ندارد.

وي به 30 مرداد ماه روز بزرگداشت علامه مجلسی اشاره و اظهار کرد: این عالم شیعه نقش مهمی در جهت تدوین احادیث و مکتب اهل بیت (ع) داشته است بطوري كه 48 كتاب علمي در 120 جلد از او به چاپ رسيده که کتاب ارزشمند بحارالانوار یکی از این آثار است.

امام جمعه پارس آباد همچنین به اول شهریورماه روز بزرگداشت ابوعلی سینا و روز پزشک اشاره كرد و پزشکی را یک شغل مقدس دانست و گفت: خوشبختانه پزشكان ما در شغلشان وظيفه شناس هستند و در این راه، زحمات بسیاری را برای بیماران متحمل می‌شوند.

رشادي همچنين به سفر روز چهارشنبه وزير كشور به استان اردبيل اشاره كرد و افزود: در اين سفر "رحماني فضلي" وزیر کشور نسبت به پيگيري و بازگشایی گمرک اصلاندوز قول مساعد دادند كه اين خبر مسرت بخشي براي اهالي منطقه است.

وي در بخش ديگري از خطبه هاي نمازجمعه از عدم پرداخت مطالبات گندم كاران منطقه بشدت انتقاد كرد و گفت: اینکه می گویند بودجه نداریم بهانه است چرا كه بی تدبيري مسئولین باعث شده تا پول گندم كاران تا كنون پرداخت نشود و اگر اين روند ادامه داشته باشد بايد كشت گندم رو از چرخه توليد كشاورزان حذف كرد.

امام جمعه شهرستان پارس آباد همچنین از عدم پرداخت خسارت ناشي از تگرگ به کشاورزان منطقه نيز انتقاد كرد و گفت: در حالي كه استاندار اردبيل و فرماندار شهرستان قول پرداخت خسارت ديدگان را داده بودند اما همچنان خبري از اين قول هاي داده شده به كشاورزان نيست.

وي همچنين با اشاره به نتايج ضعيف كاروان ورزشي كشورمان در المپيك ريو گفت: در اين مسابقات متاسفانه ورزشكاران ما تا كنون آنچنان كه بايد هنوز نتوانسته اند انتظارات را برآورده كرده و از اين حيث ورزش ما زير سووال رفته است كه مسوولان ورزش بايستي پاسخگو باشند.

اشغال ايران توسط متفقين در سوم شهريورماه 1320 ، اشاره به دوم شهریور ماه آغاز هفته دولت و همچنين گرامي داشت روز كارمند و حمايت از مجمع خيري سلامت از ديگر سخناني بود كه حجت الاسلام رشادي در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه به آن اشاره كرد.

ارسال نظرات