عضو شورای شهر تهران در گفتگو با «بسیج»:
شاکری گفت: دستفروشی یک پدیده برآمده از شرایط اقتصادی و خوش خیالی دولت به برداشتن تحریم ها است.
کد خبر: ۸۷۲۹۸۴۷
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰

مجتبی شاکری، عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج، گفت: دستفروشی یک پدیده برآمده از شرایط اقتصادی است و دولتی که باید گشایش در کارها ایجاد کند ، نوع نگاهش چشم دوختن به برداشتن تحریم ها است، خوش خیالی دولت باعث شد تا مسیرش را تغییر ندهد.

بیش از 70 درصد صنایع و کارخانه ها تعطیل و بیکاران سرازیر بازارهای آزاد شدند و آسیب های متعدد از جمله پدیده دستفروشی به وجود آمد. پدیده دستفروشی یعنی بیرون از قاعده فرد بدون مکان ثابت و پرداخت عوارض مالیات اقدام به فروش اجناس می کند.

ما نباید صرفا دستفروشان را محکوم کنیم و باید گناه دولت را هم ببینیم ؛ دولتی که مجوز ورود 20 میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور می دهد و کل سازمان اقتصادی کشور بهم می ریزد؛لذا در بین همین دستفروشان افراد محترمی هستند که قبلا صاحب کار بودند.

وی تصریح کرد: یکی از راهکارها شناخت منشأ مشکل دستفروشی است ؛ در بین دستفروشان کارهای دیگری مانند کیف زنی و فروش مواد مخدر انجام می شود که باید غربال گری شود و دستفروشان محترم شناسایی و جایی برای آنها درنظر گرفته تا معشیت زندگی شان را تأمین کنند چون در شرایط اقتصادی که دولت تحمیل کرده چاره ای نیست.


ارسال نظرات