خبرهای داغ:
به همت معاونت سياسي سپاه ناحيه نجف آباد برگزار گرديد:

نشست جريان شناسي سياسي در ايران با حضور استاد معلمي

صبح امروز(30 مردادماه) سرهنگ معلمی در جمع پايوران سپاه ناحيه نجف آباد به تبيين جريان شناسي سياسي در ايران و اداور مهم تاريخ معاصر ايران پرداخت.
کد خبر: ۸۷۲۹۸۶۰
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج از نجف آباد سرهنگ معلمي با اشاره به ضرورت هاي شناخت جريان هاي سياسي گفت: شناخت جريان هاي سياسي در تبيين و تحليل حوادث نقش بسزايي دارد و موجب شناختن دوست از دشمن، خودي از غير خودي مي شود.

وي افزود: تعيين مواجهه و موضع گيري مناسب در برخورد با جريانات سياسي بر اساس رسالت پاسداري از انقلاب يكي ديگر از ضرورت هاي جريان شناسي سياسي در ايران است.

كارشناس مسائل سياسي ظرفيت سازي و كارآمدسازي سپاه و بسيج در مقابله با تهديدات سخت، نيمه سخت و نرم فرا روي جمهوري اسلامي ايران را نيز يكي ديگر از ضرورت هاي جريان شناسي سياسي در ايران دانست.

وي در ادامه به تقسيم بندي جريان هاي سياسي در كشور پرداخت و گفت: جريان هاي سياسي در ايران به سه دسته تقسيم مي شوند: 1-جريان مذهبي اقلي(دينداران) 2-جريان مذهبي اكثري(دين مداران) 3- جريان غير مذهبي

سرهنگ معلمي در رابطه با جريان مذهبي اقلي گفت: اين جريان توقع حداقلي از دين داردند و در واقع دين را امري شخصي دانسته و بر اين باور هستند كه دين در حوزه اجتماع و حكومت برنامه اي ندارد.

وي در ادامه به تبيين جريان مذهبي اكثري(دين مداران) پرداخت و گفت: شاخصه هاي جريان مذهبي اكثري(دين مداران) ولايت، استقرار عدالت، مردم سالاري ديني، استقلال و پيشرفت مادي و معنوي در سايه دين مي باشد.

وي در پايان به مهم ترين سوالات حاضرين در جلسه پاسخ دادند.
ارسال نظرات