خبرهای داغ:
استاد برجسته گرافیک کشور گفت: به دنبال تدوین یک طرح درس دانشگاهی هستیم تا بتوان با تدوین نظری موضوع نقوش و آرایه های معماری سنتی و مذهب را به دانشجویان انتقال دهیم.
کد خبر: ۸۷۲۹۸۶۲
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴
به دنبال تدوین طرح درس دانشگاه با موضوع آرایه های معماری سنتی و مذهبی هستیم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مسعود نجابتی درحاشیه برگزاری این کارگاه طی سخنانی اظهار امیدواری کرد که این طرح بزودی به اجرا گذاشته شود.

وی دربخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: اینکه در سالهای اخیر کارگاه های تولید پوستر با حضور طراحان کشوری و به صورت جمعی برگزار می شود در حقیقت یک مانور فرهنگی است تا نشان دهیم طراحان انقلابی همواره در عرصه های مختلف حضور جدی دارند.

وی افزود: یکی از ویژگی های برگزاری کارگاه های هنری به صورت جمعی آن است که برخی از طراحان در یک و یا چند عرصه ، تخصص دارند که سایرین از تجربیات آنها استفاده می کنند و در حقیقت یک هم افزایی بین طراحان صورت می گیرد که این امر در بالا بردن کیفیت آثار تولیدی آنها تاثیرگذار است.

نجابتی گفت: در این کارگاه علاوه بر هنرمندان، اساتید برجسته عرصه های گرافیک ، خط ، نگارگری و عکاسی نیز حضور داشتند ،این مجموعه دست به دست هم داده اند تا آثار در سطح بالایی تولید شود و علاوه بر آن یکی از برکات برگزاری این کارگاه ها موضوع آموزش است که طراحان دراین کارگاه تکنیک های مختلف را آموخته و تجربیات خود را با یکدیگر تبادل کردند.

وی با بیان اینکه کارگاه پوستر حبل الله که با موضوع وحدت اسلامی در ایام دهه وحدت در قم برگزار شد بیش از 100 نفر از طراحان و فعالان عرصه گرافیک در آن حضور داشتند افزود: در این کارگاه نیز که به همت حرم مطهر ، کانون هنر شیعی و سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم برگزار شده 50 نفر از طراحان حضور یافتند که امیدواریم آثار خوبی را شاهد باشیم.

نجابتی ابراز داشت: محوریت برگزاری این کارگاه در حقیقت نگاه نو به نقوش و آرایه های معماری حرم مطهر حضرت معصومه(س) بود که اساتید عکاسی در روز اول برگزاری این کارگاه تصاویر کاملی از نقاط مختلف حرم مطهر تهیه کرده و در اختیار طراحان قرار دادند.

*عضو شورای سیاستگذاری نهضت مردمی پوستر انقلاب نیز، برگزاری کارگاه پوستر نقش بهشت را در تقویت هنر اسلامی تاثیر گذار دانست.

حجت الاسلام المسلمین محمد جواد قاسم پور، دراین کارگاه اظهار داشت: هنرمند اگر بخواهد به تنهایی کار کند نمی تواند آن گونه که باید و شاید تاثیر گذار باشد.

وی افزود: درسال های اخیر توانستیم به مدلی برسیم که فعالان انقلابی و متدین هنر گرافیک ، به صورت دسته جمعی فعالیت خود را در کارگاه ها انجام دهند.

وی بیان داشت: در این کارگاه هنرمندان در حوزه های ایده پردازی، تهیه محتوا ، تقویت نگاه و رشد تکنیک ها تلاش کردندتا مسیر شد و تعالی را ادامه دهند و آثار آن ها از کیفیت بیشتری برخوردار باشد.

قاسم پور گفت: اساتید برجسته ای نیز در این کارگاه درکنار هنرمندان و طراحان حضور دارند و بر کار آنها نظارت می کنند و در مجموع اقداماتی که در کارگاه هایی همانند کارگاه نقش بهشت صورت می گیرد در تقویت هنر اسلامی تاثیر گذار است.

وی ادامه داد: نگاه ما به این گونه کارگاه ها ، آموزشی است و هنرمندان به دنبال تقویت و ارتقاء آثار خود هستند و از طرفی این گونه کارگاه های دسته جمعی ، یک مانور تبلیغاتی به شمار می رود ؛ چرا که تعداد زیادی از هنرمندان و طراحان انقلابی و کسانی که درد دین دارند گرد هم جمع می شوند تا آثار مذهبی خوبی تولید کنند.

کارگاه کشوری پوستر نقش بهشت با حضور بیش از 50 هنرمند طراح و گرافیک از 27 مردادماه تا 29 مردادماه در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها