دانش آموز بسیجی مازندران رتبه اول کنکور را کسب کرد

با اعلام نتایج کنکور سراسری در رشته علوم انسانی میر پاشا هادیانی دانش آموز بسیجی مازندران حائز رتبه اول این کنکور در استان شد.
کد خبر: ۸۷۲۹۸۸۱
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری مازندران،میریاشا هادیانی، دانش آموز نخبه بسیجی رتبه نخست کنکور رشته علوم انسانی در مازندران و رتبه 18 در کشور را به دست آورده است، گفت: نگرش عوام و خواص جامعه به تحصیل در رشته علوم انسانی درست نیست.

هادیانی با بیان اینکه به رشته علوم انسانی بسیار علاقه دارم، گفت: به همین دلیل پس از کسب دیپلم تجربی در کنکور رشته علوم انسانی شرکت کردم.

این نخبه بسیجی در پاسخ به این سئوال که چرا دوره دبیرستان را در رشته انسانی تحصیل نکرده است، افزود:علاقه‌مند به انتخاب رشته انسانی در دوره دبیرستان بودم ولی به دلیل اینکه دوره دبیرستان در مدرسه تیزهوشان قبول شدم و رشته انسانی نداشت، در رشته علوم تجربی ادامه تحصیل دادم.

این دانش آموز نخبه درباره آمادگی خود برای شرکت در کنکوررشته علوم انسانی اینطور توضیح داد: مطالعات آزادم درباره رشته انسانی بیشتر از مطالعات درسی خودم بود، اضافه کرد:به همین دلیل زمینه فکری لازم برای شرکت در کنکور انسانی را داشتم.

رتبه 18 کنکور رشته علوم انسانی در کشور با بیان اینکه از تیرماه سال گذشته شروع به درس خواندن برای کنکور سال جاری را کردم، افزود:علاقه‌ام به رشته انسانی ، شرط اصلی برای موفقیت در کنکور سراسری است.

هادیانی در پاسخ به این سئوال که توصیه شما برای موفقیت دانش آموزان در کنکور چیست، اضافه کرد:دانش‌آموزان حتما درباره رشته‌ای که علاقه‌مند به تحصیلات دانشگاهی هستند، مطالعات آزاد داشته باشند و در رشته مورد علاقه‌شان، ادامه تحصیل دهند.

وی بیان کرد: پس از قبولی در کنکور رشته انسانی، بسیار علاقه‌مند به انتخاب رشته فلسفه بودم ولی چون بازارکاری در کشور وجود ندارد، تحصیل در رشته حقوق دانشگاه تهران را انتخاب کردم.

هادیانی در پاسخ به این سئوال که آیا اطمینان به داشتن شغل پس از فارغ التحصیلی رشته حقوق دارید، گفت: خیر، در حال حاضر هیچ تضمینی در رشته‌های مختلف برای اشتغال‌زایی پس از فارغ‌التحصیلی وجود ندارد.

این نخبه بسیجی در پاسخ به سئوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه چرا به صورت هم‌زمان در دو رشته فلسفه و حقوق تحصیل نمی‌کند، گفت: معمولا تحصیل دانشگاهی در رشته فلسفه نیاز به صرف وقت و زمان بسیاری برای تفکر و خواندن مطالب فلسفی دارد وبه همین دلیل نمی‌توانم دو رشته حقوق و فلسفه را با هم بخوانم.

وی با ابراز علاقه به دروس فلسفی، افزود:متأسفانه رشته علوم انسانی در ایران مورد غفلت قرارگرفته است و توجهی درخور شأن به فارغ‌التحصیلان آن نمی‌شود.

هادیانی در پاسخ به این سئوال که چه تفاوتی میان تحصیل در رشته ریاضی نسبت به انسانی وجود دارد، گفت:رشته علوم ریاضی خصوصیات و فواید علمی خوبی برای جامعه داردولی در عین حال دارای کمبودهایی است ،در رشته علوم انسانی هم کمبودهایی برای فراگیری دروس جدید وجود دارد ولی مانند علوم ریاضی نیست.

این نخبه بسیجی با بیان اینکه دروسی مانند فلسفه سوم دبیرستان و به ویژه علوم اجتماعی در رشته انسانی از ظرفیت لازم برای آموزش دانش‌آموزان و افزایش اطلاعات در این حوزه‌ها برخوردار نیستند،اضافه کرد: در درس علوم اجتماعی تنها دیدگاه شخصی نویسنده بیان شده‌است.

هادیانی با اشاره به اینکه مطالعه دروس رشته علوم انسانی دوره دبیرستان چندان اطلاعاتی در این حوزه به من نداد، افزود:امیدوارم در دانشگاه بتوانم اطلاعات جامع‌تری درباره علوم انسانی به دست آورم.

وی با بیان اینکه منابع لازم برای یادگیری دورس فلسفی وجود دارد، اضافه کرد: با توجه به اینکه زبان فلسفه، فارسی نیست بنابراین برای یادگیری دروس فلسفی نیاز مبرم به فراگیری انگلیسی و آلمانی داریم.

این نخبه بسیجی بیان کرد: با برنامه‌ریزی مسئولان فرهنگی امکان تحصیل دانشگاهی در رشته فلسفه به صورتی که بتوانیم فیلسوف پرورش دهیم، وجود دارد.

وی در پایان با بیان اینکه نگرش عوام و خواص جامعه به تحصیل در رشته علوم انسانی درست نیست، افزود:قسمت اعظم مشکلات ما با تغییر نگرش و نگاه مناسب به رشته علوم انسانی حل می‌شود.

این نخبه بسیجی اضافه کرد:لازم است به صورت جدی نسبت به تغییر نگرش درباره علوم انسانی فکر کنیم تا جوانان کشور آموزش بهتری در فراگیری دروس این رشته ببینند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار