جانشین فرمانده کل سپاه گفت: خیلی ساده‌انگارانه است که فرض کنیم که دشمن در جستجوی سناریوی خطرناک برنیاید، دشمن به‌دنبال انفعالی‌کردن نظام جمهوری اسلامی است بدین معنا که ریشه‌های فرهنگی و اجتماعی کشورمان را تغییر دهند.
کد خبر: ۸۷۲۹۹۷۹
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
به گزارش سرویس بسیج نیروی مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج؛  سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی  جانشین فرمانده کل سپاه در سومین اجلاس ملی فعالین شاخص جبهه فضای مجازی انقلاب اسلامی (فصل وصل) اظهار داشت: افتخار بسیار بزرگی است که در دهه کرامت در میان جوانانی حضور پیدا کرده‌ایم که انقلابی و آگاه بوده و در عرصه فرهنگی در مقابل تهاجم بسیار شدیدی که از طرف نظام سلطه و استکبار وجود دارد، به مقابله پرداخته‌اند.
 
جانشین فرمانده کل سپاه  با تأکید براینکه هم‌اکنون جمهوری اسلامی ایران در جهادی بزرگ در حوزه فرهنگ است، خاطرنشان کرد: اعتقاد بر این است که مفهوم جبهه انقلاب اسلامی، مفهومی عمیق و هوشمندانه در این بخش از تاریخ داشته و باید در نظر داشت که نخستین مرحله در این بخش برنامه‌ریزی و افزایش توانمندی و ایمان برای پیروزی در جنگ کنونی است.
 
سردار سلامی ادامه داد: مفهوم جهاد کبیر که در قرآن مترادف با عدم تبعیت از نظام کفار است، یک معنای سرشار از محتواست که توسط رهبر معظم انقلاب چند ماه پیش در دانشگاه امام حسین(ع) مطرح شد.
 
وی تاکید کرد: امروز فعالان فضای مجازی وقتی که به استراتژی دشمن نگاه می‌کنید، بدین معناست که آمریکا چطور می‌تواند ذهن مردمان را فتح کند، این به معنای تصرف زمین نیست بلکه تصرف افکار عمومی مردم از طریق فضای مجازی است. این حقیقت را مقام معظم رهبری در دانشگاه امام حسین(ع) به آن اشاره کردند.
 
جانشین فرمانده کل سپاه  افزود: شما امروز در خطوط مقدم مقابله با دشمن یعنی مهمترین عرصه جهاد علیه دشمن قرار دارید. به‌طور کلی ابزار دشمن در بحث فضای مجازی بسیار قدرتمند است اما به لحاظ محتوا بسیار آسیب‌پذیر است، چنانچه به ساختار عظیم ساخت فیلم هالیوود توجه کنید، به تاثیرات انتقال ارزش‌های آمریکایی به کل دنیا پی خواهید برد. در این فیلم‌ها ابتذال اخلاقی و خشونت جنسی و جرم و جنایت نشان داده می‌شود.
 
وی در ادامه تاکید کرد: روند فروپاشی نظام اجتماعی دنیای غرب آغاز شده و در حال پیشروی است. سالانه بیش از 33 هزار نفر جوان در آمریکا خودکشی می‌کنند که نشان‌دهنده بحران شخصیت جوانان در غرب است.
 
سردار سلامی با اشاره به نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی درباره چهره واقعی جهان اسلام اظهار داشت: نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و غربی به‌واقع چهره واقعی اسلام را نشان داد و این کار باید از طریق فعالان حوزه فضای مجازی انقلاب اسلامی ادامه پیدا کند و از ابزار فضای مجازی به‌نحو احسن در این جهت استفاده شود. به‌طور کلی باید بدانیم که فضای مجازی مهمترین رکن مقابله با دشمن در جهاد کبیر است.
 
جانشین فرمانده کل سپاه  تصریح کرد: جامعه غربی معتقد است که اگر می‌خواهیم جامعه را دچار استرس کنیم، باید ساختمان اصلی جامعه را تغییر بدهیم، باید نظام ارزشی جامعه را تغییر دهند. بر‌همین اساس در فتنه 88 تحلیل می‌کردند، تغییر نظام ارزشی پیش فرضی برای تغییر جامعه است.
 
وی خاطرنشان کرد: خیلی ساده‌انگارانه است که فرض کنیم که دشمن در جستجوی سناریوی خطرناک برنیاید، دشمن به‌دنبال انفعالی‌کردن نظام جمهوری اسلامی است بدین معنا که ریشه‌های فرهنگی و اجتماعی کشورمان را تغییر دهند؛ مفهوم آمریکایی‌های غیرآمریکایی، یعنی افرادی که در تابعیت ایرانی هستند اما در هویت آمریکایی باشند؛ این جزء برنامه فرهنگی آمریکا علیه کشورمان است و بنابراین ما نیز در عرصه فضای مجازی باید به‌دنبال مقابله با آنان باشیم.
 
منبع: سپاه نیوز
انتهای پیام/
ارسال نظرات