تحولات میدانی یمن؛

شلیک موشک بالستیک «قاهر 1» به پایگاه «خمیس مشیط» عربستان/ سه نظامی سعودی در جیزان به هلاکت رسیدند

یگان موشکی ارتش یمن با یک فروند موشک بالستیک از نوع قاهر 1 پایگاه هوایی «خمیس مشیط» عربستان را مورد هدف قرار داد.
کد خبر: ۸۷۲۹۹۸۱
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
به گزارش سرویس بسیج نیروی مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج؛ جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی در جدیدترین حملات خود به مناطق مسکونی در استان «الجوف»، 11 شهروند یمنی را به شهادت رساندند.
 
سازمان پزشکان بدون مرز نیز شهادت 10 کودک یمنی و زخمی شدن 21 نفر دیگر در حمله هوایی جنگنده‌های سعودی به مدرسه‌ای در استان صعده را تایید کرد؛ که همه آنها کمتر از 15 سال سن داشتند و در حال امتحان دادن بودند.
 
بر اساس گزارش شبکه خبری المنار، یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نیز در پاسخ به حملات ددمنشانه سعودی‌ها با یک فروند موشک بالستیک از نوع قاهر 1 پایگاه هوایی «خمیس مشیط» عربستان را در عسیر مورد هدف قرار دادند.
 
خبر دیگر اینکه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن منطقه «المدفون» و «وادی ملح» در بخش «نِهم» صنعا و چند منطقه در استان مأرب را به کنترل کامل خود در آوردند.
 
خبرگزاری سبأنت نیز گزارش داد: نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تعدادی از مواضع سعودی در منطقه «الخوبه» را مورد حمله توپخانه‌ای و موشکی قرار دادند؛ که در پی آن سه نظامی سعودی به هلاکت رسیدند.
 
ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال گذشته به‌منظور بازگرداندن قدرت به «عبدربه منصور هادی»، رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن و همچنین تضعیف جنبش انصارالله، حملات هوایی خود را علیه این کشور فقیر عربی آغاز کرده‌است؛ که جنگنده‌های این ائتلاف با گذشت 16 ماه از آغاز حمله هوایی به یمن، همچنان به بمباران مناطق مختلف این کشور ادامه می‌دهند.
 
جنگ عربستان علیه یمن تا کنون هیچ دستاوردی برای سعودی‌ها نداشته‌است، جز اینکه تاسیسات حیاتی یمن منهدم شده و حدود شش هزار و 400 نفر که نیمی از آنها را غیر نظامیان تشکیل می‌دهند، به شهادت رسیده و بیش از 30 هزار نفر را نیز زخمی شده‌اند.
 
منبع: دفاع پرس
انتهای پیام/
ارسال نظرات