اگر رژیم صهیونیستی بخواهد تجاوز دیگری به نوار غزه داشته باشد این بار از قدرت دریایی حماس غافلگیر خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۲۹۹۹۰
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱
به گزارش سرویس بسیج نیروی مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج؛ رژیم صهیونیستی از زمان تشکیل دولت توسط حماس در غزه، تجاوازات متعددی را به این باریکه داشته است که  عمده این تجاوزات جنگ‌های 22روزه ، 8 روزه و  51روزه می‌باشد. این رژیم در هر کدام از این تجاوزات به نوعی در قبال توانایی های نظامی گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس غافلگیر شده است. رژیم صهیونیستی هیچ‌گاه تصور نمی کرد که توان موشکی حماس تهدیدی برای تل آویو باشد و یا از ناحیه تونل‌های زیر زمینی حماس به اندازه قابل توجهی آسیب پذیر باشد به همین دلیل تلاش‌های ویژه ای را برای کشف و مسدود کردن تونل‌های زیرزمینی  حماس آغاز کرده است. بعد از پایان جنگ 51 روزه در سال 2014  تا کنون گردان‌های قسام به صورت فزاینده‌ای در حال گسترش و نوسازی توانمندی های نظامی خود در ابعاد گوناگون هستند و کارشناسان بر این باورند اگر رژیم صهیونیستی بخواهد تجاوز دیگری به نوار غزه داشته باشد این بار از قدرت دریایی حماس غافلگیر خواهد شد. در صورت این غافلگیری خسارات رژیم صهیونستی تنها در بعد نظامی نخواهد بود و نا امن شدن دریا خسارات زیربنایی و اقتصادی سنگینی را به رژیم اشغالگر قدس وارد خواهد کرد که منهدم کردن کشتی های تجاری به مقصد فلسطین اشغالی و منفجر کردن سکوهای حفاری، خطوط لوله گاز و کابل های نوری دریایی نمونه هایی از آن است.
 
رژیم صهیونیستی قبل از جنگ 51 روزه سال 2014 در پروپاگاندا رسانه ای قدرت دریایی حماس را بسیار ناچیز توصیف می کرد اما در روز دوم این جنگ گردان های قسام عملیات دریایی زیکیم را انجام داد و طی آن، شماری از کماندوهای قسامی به داخل پایگاه دریایی رژیم صهیونیستی نفوذ کردند. در این عملیات که یکی از پیچیده ترین و مهم ترین عملیات های گردان های قسام در این جنگ بود، مبارزان فلسطینی موفق شدند مسافت طولانی را با شنا و غواصی طی کنند، از مرزهای دریایی اشغالگران عبور نمایند و با نظامیان رژیم صهیونیستی در داخل پایگاه «زیکیم»درگیر شوند. ارتش رژیم صهیونیستی می کوشید تا بر خسارت هایی که در این عملیات متحمل شده است، سرپوش بگذارد؛ ولی انتشارتصاویر ویدئویی این عملیات، خط بطلانی بر ادعاهای اشغالگران در مورد شکست عملیات مذکور بود.
 
بعد از جنگ51 روزه نیز رژیم صهیونیستی مدعی شد، توان دریایی حماس به حد صفر رسیده است اما کارشناسان نظامی براین باورند که از سال 2014 تا کنون قدرت دریایی گردان‌های قسام ترمیم شده و به حدی رسیده است که ضمن بر ملا ساختن ضعف سازمان های اطلاعاتی رژیم اشغالگر قدس، در دیوار امنیتی این رژیم نفوذ کرده و باعث سردرگمی ارتش صهیونیستی گردید و این تجربه نشان دهنده آن است که حماس بارها می تواند از یگان های دریایی خود بر ضد رژیم صهیونیستی استفاده کند.
 
واصف عریقات کارشناس نظامی اسرائیلی در این رابطه می گوید :« نیروی دریایی و یگان های کماندویی گردان های قسام، نبرد را به قلب زمین دشمن کشانده اند و به درون دیوار امنیتی حمایت از شهرک نشینان نفوذ کردند. آنها ابزار قدرت را از اشغالگران گرفتند و شکاف هایی را در ساختمان امنیت، اطلاعات و امور نظامی صهیونیست ها ایجاد کردند. گردان های قسام با توسعه نیروی دریایی خویش به دنبال آن است تا از این نیرو در چارچوب اهرم های تحت اختیار خویش برای توسعه دایره نبرد با اشغالگران ـ در هر گونه جنگ آتی ـ استفاده کند. این امر نشان از موفقیتی دارد که گردان های قسام در به دست گرفتن ابتکار عمل و وارد کردن فشار به رژیم صهیونیستی کسب کرده اند. »
 
نکته قابل توجه در این رابطه این است که بعد از تبلیغات رسانه‌ای گسترده رژیم صهیونیستی در جهت ضعیف نشان دادن توان دریایی حماس، سایت صهیونیستی دبکا فایل که وابسته به نهادهای امنیتی این رژیم می باشد در یادداشتی در تاریخ 23 مرداد 95 اظهار داشت: « ناوگان کوچک و قدیمی اسرائیل در مقابل تهدیدهای گروه هایی مانند حماس  آماده نبرد در جنگ های نامتقارن نیست. نیروی دریایی اسرائیل همچنین از مجموعه متنوعی از کشتی ها در انواع سایزها و توانمندی ها به لحاظ سرعت، قابلیت رویت شدن، حمل و نقل نیرو، تسلیحات و سامانه های اطلاعاتی برخوردار است، با این حال هیچیک نمی توانند با جنگ افزارهایی که ممکن است سواحل اسرائیل را هدف قرار دهند، مقابله کنند.»
 
با این وصف میتوان نتیجه گرفت که قدرت دریایی حماس یک نگرانی جدی برای رژیم صهیونیستی ایجادکرده است و به عاملی بازدارنده برای شروع جنگ چهارم غزه تبدیل گشته است.
 
 
انتهای پیام//
منبع : الوت
ارسال نظرات