رئیس مجلس شورای اسلامی شرایط آینده منطقه را امیدوارکننده خواند و گفت: نیروهای مقاومت جایگاه خود را پیدا می‌کنند و این دستاورد بزرگی است.
کد خبر: ۸۷۲۹۹۹۱
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
به گزارش سرویس بسیج نیروی مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم تجلیل از آزادگان و ایثارگران مجلس که در سالن تشریفات ساختمان مشروطه برگزار شد، گفت: مقاومتی که امروز در کشورهای اسلامی شاهد هستیم ریشه در استقامت مردم ایران در دوران دفاع مقدس و شکیبایی آزادگان ما دارد.
 
وی شرایط آینده منطقه را امیدوارکننده خواند و گفت: نیروهای مقاومت پایگاه خود را پیدا می‌کنند و این دستاورد بزرگی است.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه مقاومت مردم کشورهای عراق، بحرین و یمن را مقتدر از تجربه انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: در یمن بیش از یک سال است مکه مردم در بمباران های سعودی اند و این مردمی که از نظر اقتصادی ضعیف اند این مشقت را تحمل نمی‌کنند و این خصوصیتی است که در آنها شکل گرفته است.
 
وی اضافه کرد: البته شنیدم در نتیجه شکیبایی‌های ملت یمن مجلس این کشور شکل گرفته است و من خوشحالم از این تدبیر که پس از دو سال تعطیلی مجلس یمن، بازگشایی آن گامی به پیش است.
 
لاریجانی گفت: دیگران می‌خواهند این آشفتگی در یمن ادامه یابد اما مردم این کشور که یک سال و اندی پایداری کرده‌اند اداره کشور را بدست گرفته‌اند و این طریقه‌ای است که امور خود را ساماندهی کنند که بابت آن باید به آنان تبریک گفت.
 
وی از ایجاد فضای تسلیم ناپذیری در برابر استکبار در منطقه که منجر به بیداری می‌شود سخن گفت و با یادآوری نمونه جنگ 33 روزه لبنان خاطرنشان کرد: کشور کوچک لبنان در برابر آن حجم آتش رژیم صهیونیستی مقاومت کرد و نتیجه مقاومت این بود که تازیانه‌ای محکم به صورت صهیونیست‌ها زدند که هنوز هم دردش را حس می‌کنند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود حضور آزادگان و ایثارگران در بخش‌های مختلف کشور و استفاده از این سرمایه‌ها را جزو امور مترقی انقلاب اسلامی خواند و ابراز امیدواری کرد: مسیر برای بهره گیری از پیشکسوتان عرصه مجاهدت به ویژه آزادگان در اداره کشور بیشتر باز شود.
 
بر اساس این گزارش، در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از مازنی، نوروزی، رحیمی،‌خجسته و دهقانی نمایندگان مجلس و سایر کارکنان آزاده و ایثارگر خانه ملت تقدیر به عمل آمد
 
 
انتهای پیام//
منبع : خانه ملت
ارسال نظرات