در راستای اجرای فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر آتش زدن کالای قاچاق، یش از نوزده میلیارد و ی140 میلیون ریال کالای قاچاق در زنجان امحاءشد.
کد خبر: ۸۷۲۹۹۹۴
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰

امحاء بیش از 19 میلیارد و یکصدو چهل میلیون ریال کالای قاچاق در زنجان

در راستای اجرای فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر آتش زدن کالای قاچاق،35 تن انواع محموله های قاچاق با نظارت مستقیم مدیر کل تعزیرات حکومتی استان زنجان در مرداد ماه 1395 امحاء شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری درخصوص معدوم سازی و آتش زدن کالای قاچاق،تعزیرات حکومتی استان حکم امحای کالای بیش از 90 پرونده مختومه شده را صادر نمود.

گفتنی است، این مراسم با حضور نمایندگان تعزیرات حکومتی استان زنجان در محل انبار اموال تملیکی واقع در عوارضی زنجان- قزوین آغاز شد.

مرحله بارگیری کالاها با نظارت دقیق رئیس شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز اداره کل انجام و کلیه کالاها طبق لیست تنظیمی توسط خودرو به محل امحاء کالاها انتقال شد.

لازم به ذکر است، دارو (شربت،آمپول و قرص): به تعداد حدود 3000 عدد و بسته؛ انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، شکلات و کیک،پاستیل ،پوشاک نوزاد، شیشه شیر، محموله ترازوی دیجیتال، دستگاههای غیرمجاز تاتو ،ادکلن و کالاهای دیگر:حدود 400 هزار عدد و بسته و درمورد شکلات بیش از یک تن؛ نوشیدنی انرژی زای غیرمجاز : 9576 قوطی؛ البسه تاناکورا،کفش و کیف؛ سیگار: بیش از 14 میلیون و پانصد هزار نخ ( به ارزش 15 میلیارد ریال ) از جمله کالاهای منهدم شده می باشد.

ارزش کالاهای منهدم شده بیش از 19 میلیارد ریال می باشد.امحا کالاهای قاچاق از ساعت 10 صبح 27 مرداد آغاز و تا ساعت 23 شب تا انهدام کامل ادامه یافت.

امحای کالاهای قاچاق از ابتدا و تا پایان مراسم با نظارت مدیر کل تعزیرات حکومتی استان انجام پذیرفت.

همچنین در این مراسم کالاهای ممنوعه از جمله مشروبات الکلی و دیگر محموله ها که در محاکم قضایی حکم امحا صادر شده بود نیز معدوم گردید. ارزش این کالاها 30 میلیارد ریال و ارزش کل کالاهای معدوم شده در مورخ 27 مردادماه در استان زنجان 50 میلیارد ریال است.

وزن کالاهای معدوم شده 35 تن و بیشترین کالای معدوم شده در بخش دخانیات می باشد.

گفتنی است، این مراسم با حضور مدیر کل تعزیرات حکومتی استان و هیئت همراه، رئیس پلیس آگاهی استان ،نماینده دادستان، نماینده دارایی و بهداشت کلیه کالاهای قاچاق با رعایت تمامی شرایط لازم و نظارت مستقیم ممیزی امحاء و صورتجلسات لازم تشکیل شد.

ارسال نظرات