رئیس مجلس در پاسخ به تذکر فلاحت پیشه در ارتباط با استقرار هواپیماهای روسی در پایگاهی در همدان گفت: به هیچ وجه هیچ پایگاه نظامی نه به روسیه و نه به هیچ کشور دیگری در ایران داده نشده است.
کد خبر: ۸۷۳۰۰۰۱
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲
به گزارش سرویس بسیج نیروی مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج؛  علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی مجلس در پاسخ به تذکر فلاحت پیشه در ارتباط با استقرار هواپیماهای روسی در پایگاهی در همدان گفت: شما استناد کنید به اصل 146 که می‌‌گوید استقرار هرگونه هواپیمای خارجی در کشور ممنوع است، ما هیچ پایگاهی در اختیار هیچ کسی قرار نداده‌ایم.
 
وی ادامه داد: اینکه ما با روسیه به عنوان متحد در مسائل منطقه به ویژه سوریه همکاری داریم، به معنای آن نیست که پایگاهی در اختیار این کشور از لحاظ نظامی قرار داده باشیم، اگر این سخن در رسانه‌ها نیز باشد تکذیب می‌شود.
 
لاریجانی تصریح کرد: ما با روسیه همکاری داریم که به دلیل اقدامات تروریستی برخی کشورها و آمریکایی‌ها که در منطقه راه انداخته‌اند انجام می‌شود و روسیه یک تلقی درستی از منطقه پیدا کرد و در این یکسال اخیر همکاری خود را با ما برای حل مسائل منطقه آغاز کرد.
 
رئیس مجلس تأکید کرد: ما در زمینه سوریه با کشور روسیه همکاری نزدیکی داریم و طی این مدت نظرات ایران در مورد سوریه روشن شد و خوشحالیم که امروز روسیه در موضوع کشور یمن نیز توجه بیشتری پیدا کرده لذا آرای ما برای حل موضوع مسائل تروریستی در منطقه به روسیه نزدیک است و همکاری می‌کنیم.
 
وی بیان داشت: به هیچ وجه پایگاه نظامی نه به روسیه و نه به هیچ کشور دیگری داده نشده است. 
 
 
انتهای پیام//
منبع : خانه ملت
ارسال نظرات