وزیر دفاع با بیان اینکه آنچه که ما را در موضع بازدارندگی بالا قرار می‌دهد، توان موشکی ایران است، گفت:ما هیچ محدودیتی در برد، قدرت تخریب و دقت اصابت در دوره زمانبندی حفظ کیفیت محصول نداریم.
کد خبر: ۸۷۳۰۰۱۳
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱
به گزارش سرویس بسیج نیروی مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج؛  سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به ۱۱ سپتامبر گفت: به دنبال این حداثه حمله آمریکا به کشورهای منطقه شروع شد که پیامدهای بسیار تأثیرگذار و گسترده‌ای این تهاجم و اشغال با خودش داشت و هنوز منطقه ما گرفتار پیامدهای این مداخله و اشغالگری است.
 
وی افزود: آمریکایی‌ها حمله کردند به اعتبار اینکه می‌گفتند در نقاطی از این جغرافیای جهان مراکزی وجود دارد که آنجا تربیت تروریست می‌کنند و امنیت آمریکایی‌ها و کشورهای وابسته به آنان را مورد حمله قرار می‌دهند.
 
وزیر دفاع با اشاره به راهبرد آمریکا برای این مسئله گفت: آنها به دنبال ایجاد خاورمیانه بزرگ بودند که دولت‌های مستبد وابسته و بدون پشتوانه مردمی را با دولت‌های برآمده از مسیر دموکراسی یا انتخاب مردم سر کار بیاورند و تصورشان بر این بود با طرح شعار «ثبات، صلح و امنیت و دموکراسی و رفاه» می‌توانند زمینه حضور و پیوسته دائمی خود را برای رسیدن به اهداف خود بوجود بیاورند.
 
دهقان تصریح کرد: حرکت آمریکایی ها در همان آغاز با شکست مواجه شد. در این میان یک بحث جدید و یک راهبرد جدیدی را در پیش گرفتند و آن این بود که اگر بخواهند در منطقه حضور داشته باشند و اگر بخواهند امنیت اسرائیل را تأمین کنند، بایستی چند کار اساسی را در برنامه‌های خود بگنجانند.
 
وی گفت: اولین اقدامی که آنها انجام دادند این بود که اقداماتشان منجر به هزینه نشود. دوم آنکه جریان‌هایی ایجاد کنند که این جریان‌ها یک فضای بی‌ثباتی در منطقه بوجود بیاورند.
 
وزیر دفاع ادامه داد: آمدند بحث از بین بردن ظرفیت‌های انقلابی موجود در برخی از کشورهای منطقه را کلید زدند و با حملات‌هایی که به حزب‌الله و بعد هم به حماس کردند، تصورشان این بود که می‌توانند ظرفیت‌های انقلابی ایجاد شده را مهار کنند.
 
دهقان گفت: از یک طرف آمدند اسلام‌هراسی و شیعه‌هراسی و ایران‌هراسی را در دستور کار خود قرار دادند تا کشورهای اسلامی را در یک موضع تقابلی با اسلام انقلابی قرار دهند و سرمایه‌های عظیم ملت‌های منطقه را در جهت خرید سلاح و مهمات هدایت کنند تا مسیر حرکت انقلاب اسلامی ما که منشأ و بنیانی بود برای درس‌گیری سایر ملت‌ها را منحرف سازد.
 
وزیر دفاع با بیان اینکه تروریست‌ها که داعیه اسلام دارند، مسلمان نیستند بلکه صهیونیسم هستند، گفت: آمریکا با به صحنه آوردن این جریان‌ها، ظرفیت انقلابی کشورهای مسلمانان را تخلیه کردند و از سوی دیگر منابع مادی و معنوی آنان را مورد هجمه قرار دادند.
 
وی تاکید کرد: امروز در وضعیتی قرار داریم که تمامی سیاست‌های به ظاهر طراحی شده توسط تحلیلگران در رابطه با مسائل منطقه تماماً با شکست مواجه شده است. امروز تنها و یگانه ملت و کشوری که در صحنه مقابله با حضور، نفوذ و اعمال سیطره و مقابله با سیاست‌های آمریکا ایستاده است، ایران است اما این توان ایستادگی و مقاومت از کجاست؟
 
وزیر دفاع با طرح این سؤال که ثبات، امنیت و صلح در چه شرایطی قابل حصول است؟ گفت: اگر احترام به خواسته‌ها، آمال و اهداف ملت‌ها وجود داشته باشد، به عنوان اولین اصلی است که می‌تواند به دنبال خود صلح، ثبات و امنیت بیاورد. دوم حمایت از حکومت‌های مردمی است که مردم آن حکومت‌ها را قبول دارند که اگر این‌گونه شود می‌توان انتظار داشت که امنیت و ثبات نیز ایجاد شود.
 
وی تاکید کرد: آن چیزی که در کنار این دو اصل می‌تواند صلاح و ثبات با خود بیاورد، قدرتمند بودن و توان دفاعی ملت‌هاست.
 
وزیر دفاع تصریح کرد: امروز کشور ما از عناصر قدرتی بهره‌مند است که قدرت ملی ما را به حدی ارتقا بخشیده که این ملت را در مقابل هر تهدیدی بیمه کرده است.
 
دهقان با بیان اینکه نیروهای مسلح با اشراف کامل اطلاعاتی تمامی حرکت‌های ضد انقلابی را رصد و مقابله می‌کنند، گفت: ما از چنان ظرفیت و توان نظامی بهره‌مند هستیم که قادریم هر تهدیدی را بر علیه این ملت که بخواهد در قالب یک تجاوز احتمالی صورت گیرد، با آن مقابله کنیم.
 
وی با اشاره به صنایع دفاعی ایران گفت: این صنایع با بهره‌مند بودن از دانشمندان و پژوهشگران و از یک دانش و طراحی‌ محصولات و اقلام نظامی مورد نیاز بهره‌مند است و از آن طرف انگیزه و روحیه جهادی حاکم بر این صنایع منجر به آن شده است که چند ویژگی را در صنایع دفاعی خود داشته باشیم.
 
وزیر دفاع تاکید کرد: امروز صنایع دفاعی کشور ما ضمن اینکه تامین‌کننده تمام اقلام نظامی مورد نیاز کشور است، بر مبنای دکترین و راهبردهای دفاعی کشور و تعیین شده از طرف رهبری به گونه‌ای سامان پیدا کرده است که قادر است تمام نیازهای نظامی ما را تامین کند.
 
دهقان با بیان اینکه آنچه که ما را در موضع بازدارندگی بالا قرار می‌دهد، توان موشکی ایران است، گفت: امروز توان موشکی ما در حدی است که قادریم در هر برد عملیاتی مورد نیاز متناسب با تهدیدات محتمل و با میزان تخریب و کشندگی بالا متناسب با هدف مورد اصابت و با دقت بالای قرار دادن اهداف و با ماندگاری و حالت تاکتیکی قابل اعتماد برای حضور به موقع در هر نقطه‌ای برای انجام عملیات و خروج از منطقه برای پیشگیری از اقدام متقابل دشمن این اقدام را در اختیار داریم و ما هیچ محدودیتی در برد، قدرت تخریب و دقت اصابت در دوره زمانبندی حفظ کیفیت محصول نداریم.
 
دهقان گفت: ما امروز قادر به حضور در فضا هستیم و قادریم ماهواره‌های تا ۵۰۰ کیلویی را در مدار ۵۰۰ کیلومتری قرار دهیم که ماندگاری آن را بیش از سه یا چند سال خواهد کرد که می‌تواند تمامی نیازهای مربوط به داده‌های مکانی و بحث‌های مخابراتی و ارتباطی را برای ما تأمین کند.
 
وی همچنین با اشاره به حوزه امکانات دریا در حوزه دریایی نیز گفت: ما در تمام عرصه‌های زیرسطحی، اثر سطحی و سطحی در بحث شناورهای تندروی تاکتیکی و شناورهای سنگین و حتی زیردریایی‌ها قادر به تولید هستیم و محصولات ما در نیروهای مسلح به کار گرفته می‌شود.
 
وزیر دفاع گفت: در بحث صنایع الکترونیک الحمدالله امروز به سطحی از توانمندی رسیده‌ایم که قادریم نیازهای امنیتی خود را ایجاد کنیم و در مسیر مقابله با حملات سایبری دشمن، تأسیسات، امکانات و ارتباطات خود را حفظ کنیم.
 
دهقان تاکید کرد: این ظرفیت امروز نه تنها در خدمت نیروهای مسلح است بلکه در خدمت جریان‌های مقاومت نیز است. امروز جریان مقاومت عمده نیازهای خود را از صنایع دفاعی ما تامین می‌کند و جالب است بدانید که قدرت سلاح‌ها، تجهیزات و امکاناتی که در اختیار مقاومت قرار می‌دهیم، در مقایسه با آنچه که صاحبان قدرت در اختیار مقابل ما یعنی معارضین قرار می‌دهند، از کاربری و اثربخشی بالاتری برخوردار است. این به معنای وجود یک قدرت، قابلیت، توان و یک عزم و اراده‌ای است که ملت ما را مطمئن می‌سازد از اینکه صنایع دفاعی در خدمت نیروهای مسلح و جریان‌های مقاومت قادر خواهند بود همه صحنه‌های دیروزی را برای ملت ما رقم بزنند.
 
 
منبع:شبکه اطلاع رسانی راه دانا
انتهای پیام/
ارسال نظرات